Pretraga
 
Tekstovi Automobili Kompanije
Porsche Cayenne 3.0, 3.0 Hybrid, 3.6, 4.8

Porsche Cayenne 3.0, 3.0 Hybrid, 3.6, 4.8

Proizvodjač: Porsche
Model: Cayenne
Paket opreme: Standard, S, Turbo
Tip: SUV
Oznaka motora: 3.0, 3.0 Hybrid, 3.6, 4.8
Zapremina motora: 2967 - 4806 ccm
Snaga motora: 240 - 500 ks
Vrsta goriva: benzin, dizel, hybrid

Cena: 63.100 - 129.000 EUR

PORSCHE CAYENNE

 

CENOVNIK MODELA

 

Standard oprema

3.0  -  240 ks  -  2967 ccm  -  dizel  -  automatski m.  -  66.800 EUR

3.6  -  300 ks  -  3598 ccm  -  benzin  -  manuelni m.  -  63.100 EUR

 

S oprema

3.0 Hybrid  -  333 ks  -  2995 ccm  -  benzin & elektro  -  88.100 EUR

4.8  -  400 ks  -  4806 ccm  -  benzin  -  automatski m.  -  80.850 EUR

 

Turbo oprema

4.8  -  500 ks  -  4806 ccm  -  benzin  -  automatski m.  -  129.000 EUR

 

 

PODACI I OPREMA

 

MOTOR – MANUELNI MENJAČ:

 

Radna zapremina: 3.598 cm3

Snaga: 213 kw / 290 ks

Pri obrtajima: 6200 1/min

Max.obrtni moment: 385 Nm pri 3.000 1/min

Kompresija: 12.3 : 1

 

PERFORMANSE:

 

Max.brzina: 227 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 8,1 sec

Ubrzanje 0-160 km/h: 20,1 sec

 

POTROŠNJA:

U gradu  -  18,5 l/100 km

Na otvorenom: 9,8 l/100 km

Kombinovano: 12,9 l/100 km

 

 

POGON

 

Motor je srce svakog Porsche modela. U njemu nastaju snaga i zvuk. U njemu nastaje vučna sila. To su stvari po kojima je svaki Porsche neuporediv. Zbog toga smo nove modele Cayenne opremili posebnim motorima: visokoefikasni motori - svi odreda sa direktnim ubrizgavanjem benzina (Direct Fuel Injection – DFI). Ali, zašto baš Oto motori sa direktnim ubrizgavanjem benzina? Zbog visoke efikasnosti i koncentracije snage.

 

Manuelni menjač 6-stepeni - Porsche Traction Management (PTM), permanentni pogon na sva četiri točka sa elektronski regulisanom uzdužnom blokadom

 

 

VOZNI POSTROJ

 

Naplaci od lakog metala "Cayenne" dimenzija 7,5 J x 17 sa pneumaticima dimenzija 235/65 R 17 napred i nazad

Servo upravljač

Oslanjanje sa čeličnim oprugama

Prednja osovina sa dvostrukim poprečnim upravljanjem

Zadnji most sa višestrukim upravljanjem

Unapređeni sistem za kontrolu stabilnosti vožnje PSM (Porsche Stability Management) sa ABS-om, ASR-om, ABD-om i dodatnim funkcijama MSR-a

Sredstvo za popravku pneumatika

Vazdušno oslanjanje sa podešavanjem nivoa i visine, uklj. Porsche Active Suspension management (PASM)

 

 

BEZBEDNOST

 

Kočni system

6-klipne aluminijumske Monobloc kočne čeljusti veličine 17 inča, napred

4-klipne aluminijumske Monobloc kočne čeljusti dimenzija 17 cola, nazad

Sistem protiv blokade pogonskih točkova (ABS)

Kontrola istrošenosti kočnih obloga na svakoj kočnoj oblozi

Kočne čeljusti srebrne boje

 

Pasivna bezbednost

Četvora vrata sa integrisanom zaštitom od bočne kolizije

Sistem odbojnika od visoko čvrstih poprečnih nosača i dva deformaciona elementa, uključujući po dva prihvatna mesta sa navojima za alke za vuču koje se nalaze u priloženom alatu

Automatski pojasevi sa 3 pričvrsne tačke sa zatezačem pojasa (napred i sa spoljne strane zadnjih sedišta) i graničnikom zatezne sile pojasa (napred), automatski pojas sa 3 pričvrsne tačke na srednjem sedištu pozadi

Tačke zakretanja pojasa za vozača i suvozača, kao i za zadnja spoljna sedišta sa ručnim podešavanjem visine

Vazdušni jastuci za vozača i suvozača u punoj veličini (fullsize)

Bočni vazdušni jastuci integrisani u prednje sedište

Vazdušni jastuci-zavese kao pokrivač kompletnog okvira krova, kao i bočnog stakla od A do C stuba

ISOFIX - sistem pričvršćenja dečijeg sedišta na sedištu suvozača (mogućnost isključenja vazdušnog jastuka suvozača) i zadnjim spoljnjim sedištima

Blokada protiv odvoženja (Transponder-System), osiguranje sefa, alarmni uređaj sa ultrazvučnim nadzorom unutrašnjosti

 

Svetlosni Uređaji

Integrisani glavni H7 projekcioni farovi sa manuelnim podešavanjem dužine svetlosnog snopa

Svetla za maglu integrisana u prednji spojler

Treće stop-svetlo integrisano u krovni spojler

Koncept unutrašnjeg osvjetljenja: postepeno isključivanje, prigušno svetlo ručica vrata, svetla nožnog prostora napred i nazad, osvetljenje pepeljare, svetlo pregrade za rukavice, svetlo pregrade u središnjoj konzoli

Bi-ksenonski farovi

 

 

KAROSERIJA

 

Spoljašnost

Potpuno pocinkovana karoserija sa ramom integrisanim u konstrukciju

Četvora vrata sa integrisanom zaštitom od bočne kolizije

Zadnji poklopac pričvršćen gore, zadnje staklo sa posebnim otvaranjem (upravljanje moguće i preko daljinskog upravljača)

Prednji deo sa integrisanim usisnicima uza vazduh

Dve srebrno matirane pojedinačne izduvne cevi levo i desno prema spolja

Rezervoar za gorivo zapremine 100 l (od toga 12 l rezerva)

Sistem krovnih vođica u crnoj boji

 

Šasija

Dimenzije: 4.798 x 1.928 x 1.699 mm

Masa praznog vozila: 2.160 kg

 

Nosivost

Zapremina prtljažnika: 540 l

Zapremina rezervoara: 100 l

 

 

UNUTRAŠNJOST

 

Komfor

Nasloni za glavu sa 2 položaja (osim na srednjem zadnjem sedištu)

Pet sedišta, zadnja klupa sa dva komforna sedišta i srednjim sedištem

Pet utičnica (12 V): jedna napred ispod pregrade za rukavice, jedna pored pepeljare u središnjoj konzoli dole, jedna ispred zadnjih sedišta na kraju središnje konzole i dve bočno u prtljažniku

Zadnja sedišta sa odvojeno preklopivom klupom (60 prema 40), ravnom površinom prtljažnika i rasklopivim srednjim naslonom za ruke sa pregradom za odlaganje sitnica

Pregrada za naočari u krovnoj konzoli

Unutrašnja obloga krova od štofa

Sirene sa dvostrukim tonom, dodatna jednostavna sirena za alarmni uređaj

Spoljni retrovizori sa električnim podešavanjem, grejanjem i preklapanjem, asferični na strani vozača

Električni podizači stakala napred i nazad sa komfornim zatvaranjem, zaštitom od uklještenja i tipp-up/tipp-down funkcijama na vozačevoj strani

Električna sedišta (sa 12 položaja) napred, sa električnim podešavanjem visine i nagiba sedišta, nagiba naslona, podešavanjem po dužini i podrške za lumbalni deo kičme na vozačevoj i suvozačevoj strani

Električno pomoćno privlačenje zadnjeg poklopca pri zatvaranju

Brisači vetrobranskog stakla sa dve brzine, intervalnim uključivanjem i dvostrukim mlaznicama sa grejanjem

Grejanje zadnjeg stakla

Brisač zadnjeg stakla sa intervalnim uključivanjem i mlaznicama za pranje u zadnjem spojleru

Ukrasni poklopci enterijera metalnog izgleda

Upravljač sa manuelnim podešavanjem visine i dubine

Sedišta, ručice za rukovanje odn. upravljanje, ručice vrata kao i držači za ruke na središnjoj konzoli i nasloni za ruku na oplati vrata od naborane kože

ParkAssistent napred i nazad

Grejanje prednjih sedišta, uklj. grejanje upravljača

Zapremina prtljažnika: cca. 540 l (dovoljno za 4 velika kofera), sa oborenim zadnjim sedištima max. 1.770 l.

Tempostat

Centralno zaključavanje, uklj. daljinsko upravljanje

 

Instrumenti

Kombinovani instrument sa "dot matrix" displejem veličine 3 inča, ev. prikaz stepena prenosa za Tiptronic S, prikaz servisnog intervala, spoljne temperature i različitih upozorenja, osvjetljenje LED žuto

Analogni prikaz temperature ulja, rashladne tečnosti, sadržaja rezervoara, voltmetar, prikaz spoljne temperature i različitih upozorenja, osvjetljenje LED žuto

Filter čestica/polena, uključujući i filter sa aktivnim ugljem

 

Klimatizacija

Klima-uređaj

Filter čestica/polena, uklj. filter sa aktivnim ugljem

Tonirano termoizolaciona stakla sa sivom trakom na vetrobranskom staklu

 

Komunikacija

Antene integrisane u krovni spojler

CD-radio CDR-23 sa 12 zvučnika i pojačalom snage 4x18 W

BOSE® Surround Sound-System (digitalni) (opciono)

Porsche Communication Management (PCM), uklj. i DVD navigaciju (opciono)

Telefonski modul za PCM bez aktivnih slušalica (opciono)

Priprema za naknadnu ugradnju CD-šaržera: kablovi i držač za jednostavnu ugradnju iza desne pregrade za odlaganje u prtljažniku

CD-šaržer, šestostruki (opciono)

 

Transport

Pregrade za odlaganje u unutrašnjosti: pregrada za rukavice (hlađena klima-uređajem), dvodelna kutija za odlaganje u središnjoj konzoli sa delom za odlaganje aktivnih slušalica, džepovi u vratima

Fleksibilni prekrivač teretnog prostora na izvlačenje u kaseti koja se može izvaditi

Pregradna mreža prtljažnika na izvlačenje u kaseti koja se može izvaditi

Prtljažni prostor zapremine: cca 540 l (dovoljno za četiri velika kofera), sa zadnjim sedištima u teretnom položaju i maksimalnom zapreminom teretnog prostora od 1.770 l

Priprema za ugradnju uređaja za vuču prikolice

 

 

OFFROAD

 

Terenske karakteristike

Maks. dubina gaza (vazdušno oslanjanje, nivo za težak teren)  -  555 mm

Napadni ugao napred/nazad (čelične opruge)  -  28,6 stepeni / 22,8 stepeni

Napadni ugao napred/nazad  -  31,8 stepeni / 25,4 stepeni

Ugao nasedanja (čelične opruge)  -  20,4 stepena

Ugao nasedanja (vazdušno oslanjanje, nivo za težak teren)  -  24,7 stepana

Max. visina od tla  -  218 mm

Maks. visina od tla (vazdušno oslanjanje, nivo za težak teren)  -  271 mm

 

 

ŽIVOTNA SREDINA

 

Prečišćavanje izduvnih gasova

Dva predkatalizatora i dva glavna katalizatora

Stereo lambda regulacija

Stacionarni visokonaponski razvodnik sa pojedinačnim bobinama

Returnless-Fuel-System (sistem za napajanje gorivom bez povratnog toka)

 

 

DIZAJN

 

Dizajn deluje još zrelije, kompaktnije, još više sportski. Uz istovremeno poboljšanu aerodinamiku. Prednji i zadnji deo su dizajnirani na nov način, krila su dobila snažnije konture. Naročito krakterističan oblik su dobili novi farovi.

 

Dizajn prednjeg dela

Moć ubeđenja. To je ono čime novi modeli Cayenne na prvi pogled zrače.

U kompletno prerađeni prednji deo novog modela Cayenne i Cayenne S ugrađeni su novi H7 farovi u projekcionoj tehnici. Kod novog modela Cayenne Turbo to su bi-ksenonski farovi sa statičnim i dinamičnim svetlom za krivine, koji se mogu dobiti i za ostala dva modela. Za još bolje osvetljavanje puta.

Novooblikovani usisnici za vazduh obezbeđuju još veću količinu vazduha za hlađenje. Kod modela Cayenne Turbo srednji otvor za vazduh je znatno veći. U oba spoljna otvora za vazduh ugrađena su svetla u obliku stubića sa integrisanim migavcima i pozicionim svetlima – kod modela Cayenne i Cayenne S vertikalna, kod modela Cayenne Turbo horizontalna. Poklopac motora kod modela Cayenne Turbo dodatno ima i dve izbočine koje ukazuju na snagu (powerdome).

 

Dizajn zadnjeg dela

Optimizovani zadnji deo deluje dinamično. Kod nove svetlosne grupe za poziciono i stop-svetlo upotrebljena je LED tehnika. Ispod toga su kod modela Cayenne i Cayenne S smeštene dve integrisane pojedinačne izduvne cevi, kod modela Cayenne Turbo dve integrisane dvostruke izduvne cevi. Za snažan završetak zadnjeg dela postarali su se donji deo odbojnika u obliku difuzora, kao i novooblikovani krovni spojler.

Rezultat svih mera optimizacije: još više poboljšana aerodinamika i značajno snižena cw-vrednost otpora vazduha kod svih modela.

 

 

CAYENNE U DETALJIMA

 

POGON

 

Snaga

Svi novi agregati modela Cayenne ostvaruju primetno povećanu specifičnu snagu i obrtni moment. Uz poboljšane vrednosti emisije štetnih gasova i potrošnje. I pored povećane radne zapremine njihov obim je nizak. Efekat hlađenja je izuzetno visok – preduslov za velika opterećenja zbog vuče.

Novi model Cayenne pokreće agregat koji proizvodi i snagu i zvuk koji i očekujete od jednog modela Porsche: usisni V6 motor zapremine 3,6 litar sa direktnim ubrizgavanjem benzina i varijabilnim podešavanjem bregastog vratila. Snaga od 213 kW (290 KS) pri 6.200 1/min i maksimalni obrtni moment od 385 Nm pri 3.000 1/min obezbeđuju maksimalnu brzinu od 227 km/h. I pravi nastup: 8,1 s od 0 na 100 km/h sa manuelnim menjačem.

 

Podmazivanje

Kod V6 motora koristi se podmazivanje sa mokrim dnom kartera. Karter i verzija izmenjivača toplote ulje-voda optimizovani su za visoka opterećenja - kao što je to npr. kod sportskog načina vožnje ili terena sa ekstremnim usponom..

 

Usisni system

Usisni sistem kod modela Cayenne funkcioniše na principu rezonantnog prehranjivanja. Vazdušna masa u usisnom sistemu se izlaže oscilovanju, što proizvodi efekat prehranjivanja motora.

Kod V6 motora novog modela Cayenne i V8 motora modela Cayenne S efekat rezonantnog prehranjivanja je dodatno podržan razvodnom usisnom cevi. Način funkcionisanja objedinjuje prednosti dugačke usisne cevi - veći obrtni moment u niskom opsegu obrtaja - sa prednostima kratke usisne cevi: velikom specifičnom snagom u gornjem opsegu obrtaja. Rezultat usisnog sistema: visok obrtni moment na niskim obrtajima. Ili jednostavnije: upečatljivo razvijanje snage.

 

6-stepeni Tiptonic S

Nove modele Cayenne i Cyenne S po želji možete dobiti i sa unapređenim menjačem Tiptronic S. Za Cayenne Turbo on je deo serijske opreme. On je prilagođen prema povećanim zahtevima snažnih motora i obuhvata novu funkciju odvajanja u mirovanju. Sa šest stepena prenosa on harmonično prenosi čitav potencijal snage na kolovoz. Ili na teren.

U automatskom modu karakteristične linije idu od ekonomične, za miran način, do sportske za najviši nivo dinamike vožnje. U zavisnosti od načina vožnje i profila staze Tiptronic S samostalno bira odgovarajuću karakterističnu liniju – i obavlja promenu stepena prenosa onako kako biste verovatni i Vi u tom trenutku učinili. Već posle kratkog privikavanja na promenu stepena prenosa možete prema osećaju da utičete preko pedale za gas.

Naročito kod sportskog načina vožnje do izražaja dolaze prednosti menjača Tiptronic S. Brza promena stepena prenosa skoro bez prekida vučne sile omogućuje i u automatskom pogonu veoma agilan način vožnje. Spontana reakcija može da se uporedi sa manuelnim menjačem.

I kod upotrebe reduktora za terensku vožnju Tiptronic S stalno obavlja promenu stepena prenosa u najpovoljnijem režimu. Još jedna osobenost: reduktor može da se aktivira i u mirovanju i u toku vožnje (do 15 km/h) odn. deaktivira (do 30 km/h).

Prilikom prelaska na manuelni mod naravno da možete sami da obavljate promenu stepena prenosa. Potpuno udobno pomoću prekidača na upravljaču. Ili pritiskom na ručicu menjača. Lagani pritisak napred za viši stepen i nazad za niži stepen prenosa.

Ali i onda kada je ručica menjača u automatskom modu Vi možete na tasterima upravljača da obavljate promenu stepena prenosa. Ukoliko promenu ne obavljate više manuelno, sistem po isteku osam sekundi ponovo prebacuje na automatski režim.

Tiptronic S je opremljen i funkcijom odvajanja u mirovanju. Kada je vozilo u mirovanju sa ubačenim stepenom prenosa Tiptronic S uz pritisnutu kočnicu i na ravnom terenu odvaja motor od pogonskog sklopa. To štedi gorivo.

Ostale funkcije: u fazi zagrevanja motora program za zagrevanje sprečava promenu u viši stepen prenosa kako bi katalizator brzo postigao radnu temperaturu. To značajno smanjuje emisiju štetnih gasova. Kod brzih pokreta pedale gasa jedno aktivno kolo odmah premešta momente promene u dinamično kakrakteistično polje. I to bez kikdauna. Kod naglog smanjenja gasa, npr. u krivinama, prekida se prehranjivanje motora. Dodatno, fiksiranje stepena prenosa u krivinama sprečava promenu u viši stepen prenosa, ponašanje u vožnji je stabilnije i sigurnije.

Kod naglog kočenja Tiptronic S kontinualno prebacuje u niži stepen kako bi se iskoristio efekat kočenja motorom. "Sistem za prepoznavanje uspona" kontinualno premešta momente promene stepena prenosa kako bi se na uzbrdici ili nizbrdici što duže ostalo u nižem stepenu prenosa. Sve to da bi na uzbrdici bilo omogućeno ubrzanje a na nizbrdici iskoristila mogućnost kočenja motorom.

Posebna funkcija je i asistencija pri polasku na uzbrdici: Porsche Hill Holder. On olakšava polazak na uzbrdici bez pritiskanja kočnice kada je motor u radu a menjač u položaju D i M.

 

Taster Sport

Na središnjoj konzoli, neposredno ispod ručice menjača odn. ručice Tiptronic-a S, kod svih modela Cayenne nalazi se taster "Sport". Serijski, naravno. Preko njega ste u mogućnosti da izaberete komfornu ili sportsku podešenost vozila.

Pritiskom na taster na displeju kombinovanog instrumenta pojavljuje se natpis "Sport". Elektronski menadžment motora sada upravlja agregatom još oštrije, dinamičnije. Rezultat: karakteristična kriva pedale gasa postaje dinamičnija, dinamika motora još neposrednija. Kod Tiptronic-a S se prebacivanje u viši stepen vrši kasnije, dok u niži stepen ranije. Pri tom se vozila, koja su opremljena sistemima za regulisanje voznog postroja PASM odn. PDCC, prebacuju u sportski mod, vazdušno oslanjanje spušta vozilo na niži nivo: prelazi se na sportsko oslanjanje zbog direktnijeg upravljanja u krivinama a time i za poboljšan kontakt sa podlogom.

Podešavanje sportskog izduvnog sistema koji je opcija za Cayenne S vrši se takođe preko tastera "Sport".

 

Direktno ubrizgavanje benzina

Motori svih novih modela Cayenne opremljeni su sistemom direktnog ubrizgavanja benzina.

Pri tom se gorivo pod visokim pritiskom direktno i u milisekundama pomoću elektromagnetskih ventila dozira i ubrizgava u komoru za sagorevanje. Neopohodan visoki pritisak od 120 bara obezbeđuje pumpa visokog pritiska.

Ugao mlaza i konusa ubrizgane smeše pri tom je optimizovan u pogledu obrtnog momenta, snage i emisije štetnih gasova. Vrtloženje goriva dovodi do izuzetno homogene raspodele smeše goriva i vazduha radi efektivnog sagorevanja.

Do 3.500 1/min vrši se princip dvostrukog ubrizgavanja. Potrebna količina goriva se u tom slučaju deli na dva uzastopna procesa ubrizgavanja radi bržeg aktiviranja katalizatora kod hladnog starta i većeg obrtnog momenta u gornjem opsegu opterećenja.

Stvaranjem smeše direktno u cilindru DFI poboljšava unutrašnje hlađenje komore za sagorevanje. Time je mogla da se poveća kompresija a rezultat je veća snaga uz još bolji stepen korisnog dejstva motora.

U zavisnosti od potrebne snage, ubrizgavanje se reguliše preko menadžmenta motora. On je taj koji priprema optimalnu smešu goriva i vazduha. Stereo lambda sonde nadziru emisiju štetnih gasova. To čuva životnu sredinu i štedi novac.

 

Menadžment motora

Da bi jedan motor pod svim pogonskim uslovima mogao da radi optimalno potrebno je da ima elektronski menadžment motora. On upravlja svim funkcijama i konstrukcionim sklopovima koji su direktno odnose na motor. Pod svim radnim uslovima.

Osnovni princip elektronskog menadžmenta je jednostavan. On neprestano meri ulazne podatke različitih komponenti i senzora motora i upoređuje ih sa memorisanim podacima karakterističnih polja. Na osnovu ovog upoređenja podataka važne funkcije motora, kao što su paljenje i ubrizgavanje, optimalno se regulišu, odn. podešavaju. Vozač ništa od toga ne primećuje. Osim preko niske otrošnje, smanjene emisije štetnih gasova, veće snage i obrtnog momenta. U svim uslovima vožnje.

Jedan od najvažnijih zadataka elektronskog menadžmenta je regulisanje položaja prigušnog leptira (E-gas – elektronska pedala gasa). To je preduslov za Porsche Stability Management (PSM). Ostale važne funkcije su, između ostalog, on-board dijagnoza i selektivna regulacija detonacija po cilindrima sa automatskim prilagođavanjem prema različitom kvalitetu goriva.

Kod novih modela Cayenne i Cayenne S elektronski menadžment dodatno reguliše i promenu dužine usisne cevi. A kod novog modela Cayenne Turbo preuzima i reguliaciju pritiska punjenja turbo-punjača.

Hlađenje motora

 

Motori velike snage svoju optimalnu i konstantnu snagu mogu da razviju pod uslovom da svi delovi rade u okviru određenog temperaturnog opsega .

Kod svih novih modela Cayenne hlađenje klipova integrisano u cirkulaciju ulja termički rasterećuje dno klipa.

Na taj način motori u celokupnom opsegu opterećenja rade na odgovarajućoj radnoj temperaturi, zazor između delova ostaje smanjen. Habanje takođe. Hlađenje je dimenzionisano prema pojačanom opterećenju kod terenske vožnje, masi za transportovanje ili vučnom opterećenju.

Vrednosti izduvnih gasova, potrošnje i nivoa buke konstantno su niski

 

6-stepeni manuelni menjač

Da bi se maksimalni obrtni moment novog modela Cayenne i Cayenne S odveo tačno tamo gde je i potreban, oba modela opremljena su serijskim menjačem koji trpi najveća opterećenja i koji je predviđen za najveće zahteve.

Cilj je povećani Momentum. Sportska podešenost menjača Vam prilikom promene stepena prenosa naviše sugeriše jedno: optimalnu povezanost pojedinačnih stepena prenosa. Snaga koja je potrebna za promenu je mala uz kratak hod menjača. Komfor promene stepena prenosa je visok.

Isto to važi i za vožnje sa reduktorom na teškom terenu. Prilagođen je specifičnim Offroad-zahtevima kao što su sposobnost savladavanja plitkih voda i uspona do 45° u svim pravcima. Posebno treba istaći Porsche Drive-off Assistant: pomoćna funkcija koja na velikim usponima omogućava pokretanje vozila uključivanjem stepena prenosa bez upotrebe kočnice.

Radi povećanja komfora menjač je odvojen od pogoskog sklopa. Prednost je što ručica menjača više ne vibrira.

Zamajac sa dvostrukom masom i elastičnim elementima uz to obezbeđuje smanjenje nivoa buke u menjačkom sklopu.

Kućište menjača proizvedeno je postupkom livenja aluminijuma pod pritiskom. Dakle i ovde je konsekventno primenjena laka konstrukcija.

 

PTM

Porsche Traction Management – skraćeno PTM – aktivno raspoređuje moment motora tamo gde, u zavisnosti od situacije, najbolje deluje.

Ali, kako tačno funkcioniše PTM? PTM se sastoji od inteligentnog permanentnog pogona na sva četiri točka, koji u osnovnom modu raspoređuje 62% snage motora na zadnje točkove i 38% na prednje. Preko uzdužne blokade koja dobija pogon od elektromotora i kojom se upravlja elektronski moguće je u zavisnosti od situacije varirati odnos raspodele. Za težak teren uzdužna blokada može pritiskom na dugme da se blokira do 100%.

Ostale važne komponente PTM-a su reduktor (Low Range), automatski diferencijal kočnica (ABD), kao i sistem za regulaciju proklizavanja pogonskih točkova (ASR). Na kraju krajeva, modeli Cayenne prenose snagu sportskih vozila na kolovoz ili teren. A nju treba kontrolisati.

PTM uz pomoć ABD-a i ASR-a obezbeđuje dinamično ponašanje u vožnji i visok nivo trakcije.

Ukoliko preti da dođe do proklizavanja nekog točka, PTM pomoću ABD-a koči taj točak i prenosi pogonski moment na drugi točak iste osovine. Ako na posebno klizavoj podlozi dođe do proklizavanja oba točka jedne osovine, ASR to sprečava ciljanim prilagođavanjem snage motora.

Sve se reguliše, potpuno automatski. Potrebno je samo da odlučite da li preferirate High-Range-mod (za puteve) regulacije za dinamičnu vožnju ili Low- Range-mod (za teren) regulacije usmeren na trakciju. Low-Range-mod daje snažnu podršku kod ekstremnih manevara na terenu i kod vuče teških prikolica na putu. Izbor obavljate potpuno komforno posredstvom Offroad tastera na središnjoj konzoli

 

 

VOZNI POSTROJ

 

Cirka. Otprilike. Približno. Reči, koje onima koji imaju pravu predstavu o preciznosti, ništa ne znače. Na primer, istraživači u firmi Porsche koji svime upravljaju veoma precizno ali i zahtevaju tačan odgovor, bez obzira na sve nepovoljnosti i prepreke koje se svakodnevno pojavljuju. Za tačnu realizaciju. Do u tančina.

 

Koncept osovina

Prednja osovina

Isto kao što je direktan odziv, trebalo bi da bude direktan i osećaj za vožnju modela Cayenne. Da bi visoka dinamika motora mogla da se prenese u odnosu 1:1 na svaku podlogu.

U tu svrhu prednja osovina novih modela Cayenne izvedena je kao dvostruka osovina velike osnovice sa pomoćnim ramom. Veliki razmak između poprečnih upravljača održava sile oslanjanja točkova na niskom nivou. Rezultat je precizno vođenje točkova za visok stepen agilnosti uz krajnje neznatne smetnje.

Elastično ležište pomoćnog rama pomoću gumenih ležišta velikog volumena dodatno smanjuje nivo buke u vožnji na minimum, kako biste mogli u potpunosti da uživate u Porsche zvuku.

Pomoćni ram je napravlen od laganog čelika visoke čvrstoće i svojim specijalnim strukturama povećava krutost vozila.

Ovo doprinosi povećanoj stabilnosti u vožnji, većem komforu i većem nivou bezbednosti. Prilikom sudara pomoćni ram predefinisanom deformacijom doprinosi povećanju pasivne bezbednosti.

Zadnja osovina

Izbalansirano ponašanje u vožnji . Zvuči kao jednostavan cilj zahteva, međutim, komplikovano rešenje.

Kod zadnje osovine odlučili smo se za koncept sa više upravljača (multilink). Koncept koji suvereno savlađuje sile koje se javljaju kod novih modela Cayenne kako kod sportskog načina vožnje, tako i mogućeg dodatnog opterećenja .

Donji poprečni upravljač i letva upravljača napravljeni su od čeličnog lima. To konstrukciju čini robusnijom. Na primer prilikom vožnje po terenu. Zaštićen gornji sklop upravljača sastoji se od lakih delova od kovanog aluminijuma.

Opružni oslonci su postavljeni koso. To omogućava dugačak hod opruga i iznenađujuće veliku širinu i nizak položaj dna prtljažnika. Sve to zbog povećanja komfora.

Ova vrsta konstrukcije ima odlučujuću prednost: ona smanjuje neželjeno naginjanje prilikom ubrzavanja i kočenja. Položaj zadnje osovine i njen uticaj na trag prednjih točkova stabilizuju vožnju naročito u krivinama i prilikom promene opt

Eksterijer

Porsche Cayenne 3.0, 3.0 Hybrid, 3.6, 4.8 test

PROSTOR ZA VAŠU REKLAMU



Izrada web sajta