Pretraga
 
Tekstovi Automobili Kompanije

Testovi

04.08.2013.

Superauto Test – Mazda CX-5 2.2 CD 175 AT: Bomba iz Hirošime

Podeli:
|  Oceni:
10

Superauto Test – Mazda CX-5 2.2 CD 175 AT: Bomba iz Hirošime

Kada se spomene ime grada Hirošima, gotovo trenutna asocijacija svakako jeste nuklearna bomba pod ne baš prikladnim imenom “Mali dečak” (“Little Boy”), koja je 6. avgusta sada već davne 1945. godine bačena na pomenuti grad, i time postala ušla u knjige kao prvo upotrebljeno nuklearno oružje u istoriji ljudske rase... nažalost!  Međutim, Hirošima je boljim poznavaocima automobilizma poznata i zbog nečeg drugog, mnogo pozitivnijeg i boljeg. U tom gradu, tačnije u oblasti pod nazivom Fuchu, još davne 1920. godine, osnovana je kompanija Toyo Cork Kogyo, koja joj je primarna delatnost bila proizvodnja alata za mašinsku obradu, da bi 1927. kompanije otpočela sa izradom vozila, predstavljajući svoj prvi model – tricikl pod nazivom Mazdago, četiri godine kasnije. Naravno, sada vam je verovatno jasno na koga sve vreme “ciljamo”. U pitanju je slavni japanski proizvođač automobila Mazda, koji se već godinama unazad svrstava među petnaesta najvećih svetskih proizvođača, sa prosekom od preko milion proizvedenih vozila godišnje...

Tekst i fotografije: Đorđe Pavićević

Superauto Test – Mazda CX-5 2.2 CD 175 AT: Bomba iz Hirošime

Odmah na početku, moramo da priznamo da smo Mazdin model CX-5, nekako nepravedno zapostavili, iako smo ga na testu imali još pre više od mesec dana. Zašto? Pa, pre svega zbog njegovog mlađeg “rođaka” - nove generacije “Šestice”, koju smo, takođe zahvaljujući ljubaznosti i predusretljivosti ljudi iz firme “Grand M”, vozili praktično u isto vreme, ali budući da je u tom trenutku bila aktuelnija i traženija, nekako je “ukrala svetlost pozornice”. A zapravo, celokupna priča o dizajnerskom pravcu “Kodo”, kojim se odnedavno vodi Mazda, a što znači razumevanje duše pokreta (Soul of Motion), počinje upravo modelom CX-5, koji je dobio znatno teži zadatak nego li nova “Šestica”, budući da se odvažno upustio u borbu tamo gde Mazda do sada nije imala predstavnika. Naravno, reč je o segmentu kompaktnih crossover SUV-a, u kojem su drugi japanski proizvođači, poput Toyote, Honde i Nissana, već pravi “majstori zanata”.

Superauto Test – Mazda CX-5 2.2 CD 175 AT: Bomba iz Hirošime

Novi dizajnerski pravac „Kodo“, za inspiraciju je imao geparda, te stoga ne treba da čudi što model CX-5 istovremeno izgleda i elegantno i agresivno; i moderno i otmeno. Gledano s preda, možda nije toliko atraktivan kao nova “Šestica”, sa pomalo nezgrapnim i nedovoljno agresivnim “nosom”, ali zato profil, a naročito zadnji deo vozila,  “zapadaju za oko” već na prvi pogled i gotovo da im se nema šta prigovoriti. Ruku na srce, talentovani dizajneri Mazde uspeli su da stvore jednu veštu optičku varku, budući da je automobil uživo, a naročito iznutra, daleko veći nego što se to na prvi pogled čini. Iako se deklariše kao vozilo kompaktnog SUV segmenta, ne treba smetnuti s uma da mu je međuosovinsko rastojanje svega 50 mm kraće od „velikog brata“ – modela CX-7, a da su po visini gotovo izjednačeni.

Superauto Test – Mazda CX-5 2.2 CD 175 AT: Bomba iz Hirošime

Prevedeno na jezik običnog korisnika, to znači da u enterijeru, mesta ima za sve - i na one visoke, i na one „široke“! Treba baš pokrenuti “sive ćelije” pa se prisetiti u kojem to vozilu iz ovog segmenta pozadi ima toliko prostora za kolena, čak i kada su prednja sedišta pomerena potpuno unazad. Uz to, čak ni “dvometraši” neće biti u prilici da glavom dotiču krov, bilo da sede napred ili pozadi. Što se tiče vozačke pozicije, uprkos dobrim amplitudama pomeranja upravljača, ipak se stiče utisak da je pozicija sedenja previsoka, čak i za ovaj tip vozila. Zaista je šteta što Mazda kod CX-5 nije dopustila nešto veći opseg pomeranja po visini, kakav ima recimo nova Mazda 6, jer nemaju baš svi vlasinici kompaktnih SUV-a želju da svet posmatraju iz “ptičje perspektive”. No, čak i tako, ne može se reći da je radno mesto vozača neudobno, naprotiv! Sedišta su udobna, sa solidnom bočnom potporom, a budući da su u testiranom paketu opreme i elektro-podesiva, uključujući i lumbalnu potporu, pružaju sasvim solidan nivo udobnosti, bilo da putujete na duže relacije, bilo da agresivnije vozite po krivudavim brdskim putevima.

Superauto Test – Mazda CX-5 2.2 CD 175 AT: Bomba iz Hirošime

Interesantno je da je model CX-5 ujedno i prvi Mazdin automobil novije generacije kod kojeg su upotrebljeni materijali, ali i završna obrada, podignuti na osetno viši nivo. Možda to još uvek nije dovoljno da bi se konkurisalo nekim premijum modelima, ali se prikazanim, Mazda jasno distancirala od nekih velikoserijskih proizvođača sa Dalekog Istoka. Meka plastika, vrlo prijatna na dodir, ostaviće bez argumenata čak i one koji po njoj vole da „kuckaju“, ne bi li pronašli kakvu-takvu zamerku. Iako, ruku na srce, celom instrumentacijom ne dominiraju neka revolucionarna ili senzacionalna rešenja, u suštini je sve na svom mestu, i to u visokom stilu. Upravljač vrlo lepo „leži“ u rukama, sa dobro odmerenom servo asistencijom, dok su manje-više svi instrumenti pregledni, a komande na dohvat ruke. Centralni TFT displej mogao bi biti nešto veće dijagonale, naročito za ovu cenovnu klasu, ali i ovako, prikazuje sve relevantne podatke, a reprodukuje i sliku kamere za vožnju unazad, sa projektovanom putanjom u zavisnosti od stepena zakrenutosti točkova.

Superauto Test – Mazda CX-5 2.2 CD 175 AT: Bomba iz Hirošime

Kao što smo već i spomenuli, pozadi prostora ima na pretek, čak i u širinu, tako da će tri odrasle osobe, osim ako baš nisu “široke u ramenima”, moći relativno dobro da “sarađuju”, čak i na dužim destinacijama, a jedina stvar na koju putnik u sredini treba da se navikne jeste nešto izraženiji centralni tunel za kardansko vratilo, za razliku recimo od Honde CR-V, koja poseduje potpuno ravan pod pozadi. Zadnja klupa je oboriva, i to u odnosu 40:20:40, sa centralnim osloncem za ruke, odnosno držačem za čaše i sitnice.

Superauto Test – Mazda CX-5 2.2 CD 175 AT: Bomba iz Hirošime

Obično kada u kompaktnom automobilu prostora za putnike ima na pretek, unapred već možete računati da će situacija sa prtljažnikom biti “tesna” i da će se on verovatno svesti na veličinu omanje mikrotalasne pećnice. Međutim, to ovde uopšte nije slučaj, te ispada kao da su inženjeri iz Mazde napravili pravu, malu “magičnu kutiju”. Solidne 503 litre sasvim su dovoljne da podmire potrebe četvoročlane porodice, a ukoliko vam čak ni to nije dovoljno, zahvaljujući “Karakuri” sistemu obaranja sedišta, dobija se čitavih 1620 litara korisne zapremine. Uz to, treba naglasiti da je Mazda mislila i na sitnice, te se recimo “roletna” koja skriva sadržaj prtljažnika, podiže zajedno sa petim vratima, što je zaista odlično rešenje, dok je istovremeno, za nju, ukoliko vam nije potrebna, rezervisano posebno skladište ispod ravnog poda prtljažnika.

Superauto Test – Mazda CX-5 2.2 CD 175 AT: Bomba iz Hirošime

Na drugom kraju vozila, tačnije ispod haube, sledi jednako prijatno iznenađenje, sa kojim smo već imali prilike da se upoznamo kod nove Mazde 6. Naravno, reč je o 2,2-litarskom turbodizelu izrađenom u okviru SKYACTIV serije tehnologija, kojeg karakterište najniži stepen kompresije od 14:1 kada su u pitanju “naftaši”. To istovremeno obezbeđuje manju masu agregata, uštedu goriva u proseku od 15 do 20%, bolje performanse, naročito kada je u pitanju maksimalni obrtni moment pri nižim režimima rada, kao i ispunjenje budućih ekoloških normi, budući ovaj motor ispunjava Euro 6 normu bez naknadnog tretiranja azotnih-oksida (NOx). Izuzetno kultivisan i tih u “leru”, motor krije veoma respektabilnih 175 KS pri 4500 o/min, a jednako ga prati još impresivniji podatak o čak 420 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dostupnog već pri 2000 obrtaja, što u praksi, Mazdu CX-5 zaista pretvara u pravu malu “bombu” na točkovima, spremnu da u svakom trenutku “eksplodira” i pojuri napred, ostavljajući iza sebe i neka mnogo zvučnija i “razvikanija” imena. Subjektivni osećaj naleta obrtnog momenta kada se “dohvatite” 2000 obrtaja, jednostavno treba doživeti, a ustajanje iz sedišta u tom trenutku, gotovo da je nemoguća radnja!

Superauto Test – Mazda CX-5 2.2 CD 175 AT: Bomba iz Hirošime

Kao što smo već spomenuli, nova SKYACTIV tehnologija implementirana je gotovo u svaki centimetar ovog automobila, a pored modernih agregata, zaslužna je i za značajno smanjenje mase, odnosno potpuno novu, laku, modularnu platformu, koja će biti osnova svim budućim modelima iz Hirošime. Uz nju, tu je i soficticiran sistem oslanjanja koje istovremeno omogućava odlične vozne karakteristike, bez kompromisa kada je u pitanju udobnost. U praksi, to znači da se Mazda CX-5, sa svojih 1615 kg (2.2 CD 175 sa automatskim menjačem), inače najlakša u svojoj klasi, vozi gotovo kao automobil C segmenta, pa čak i bolje! MacPherson opružne noge napred i multilink oslanjanje pozadi obezbeđuju odlične dinamičke karakteristike za automobil ovih dimenzija, a odabir tvrdoće oslanjanja i krutosti poprečnih stabilizatora (tzv. “balans štangli”), umnogome podseća na atribute jednog BMW-a, ponajviše modela X1. Naginjanje je svedeno na najmanju moguću meru, automobil je izuzetno poslušan i agilan, a preciznim upravljačem vozilo je moguće usmeriti baš tamo gde želite da ono ide.

Superauto Test – Mazda CX-5 2.2 CD 175 AT: Bomba iz Hirošime

Drugim rečima, opšti utisak pri vožnji ruši sve predrasude kada su u pitanju SUV-i i dinamičke vozne karakteristike. Ono na šta se, recimo, sa Toyotom RAV4 niste ni usuđivali da probate, ovde vam prolazi “iz prve”, a CX-5, zahvaljujući odličnom obrtnom momentu, ne samo da sa uživanjem “guta” svaki, čak i najmanji pravac, već su i krivine itekako “domaći teren” kada je u pitanju Mazdin kompaktni SUV. Neutralno ponašanje, barem kada je u pitanju verzija sa pogonom na svim točkovima, pravo je osveženje u odnosu na većinu konkurenata koji nezadrživo beže “nosom” iz krivine. Baš kao što ste kod Mazde 2 vrlo brzo mogli da uvidite koliko je agilnija i sposobnija od konkurencije pri agresivnim ulascima u krivine, pre svega zahvaljujući maloj masi, tako i ovde, sa uživanjem koristite svaku priliku da jedan kompaktni SUV, agresivno “bacate” iz krivine u krivinu. Istovremeno, čak i na točkovima od 19 inča, CX-5 nije grubo neudoban, već sve vreme ostaje „priseban“ čak i na lošijim putevima, a jedino mu uzastopne poprečne neravnine nešto manje prijaju.

Superauto Test – Mazda CX-5 2.2 CD 175 AT: Bomba iz Hirošime

Jedino gde bi se mogao tražiti određeni napredak jeste brži odziv 6-stepene automatske transmisije, jer softver baš i nije najbrži kada je reč o promenama stepena prenosa, a budući da ne postoji ni tzv. “kick-down” funkcija, onda je ponekad potrebno strpiti se koji delić sekunde kako bi CX-5 ispratio vaše naredbe i želje. Zaista šteta što u ovoj verziji, sa najsnažnijim motorom, ne postoje komande za promenu stepena prenosa na upravljaču, tzv. “polugice”, kao što ih poseduje Mazda 6, jer ih temperament ovog automobila zaista očajnički traži. Sa druge strane, iako zaista nije zamišljena kao off-road vozilo, u bilo kom smislu, CX-5 se sasvim dobro snalazi i van asfalta, a vertikalne prepreke, odnosno uspone i nizbrdice, savladava mnogo lakše nego što se to na prvi pogled može zaključiti. Naravno da je AWD tada od velike pomoće, ali i relativno mali prepusti napred i pozadi u mnogome olakšavaju lakše “off-road” avanture.

Superauto Test – Mazda CX-5 2.2 CD 175 AT: Bomba iz Hirošime

Pored svih mehaničkih novina u okviru SKYACTIV tehnologija, ne smemo, a da zaobiđemo i bogatu opremu, a naročito bezbednosne sisteme koji se uz CX-5 isporučuju. Počevši od RVM sistema koji prati i upozorava na vozila u „mrtvom uglu“, preko LDW-a koji upozorava ukoliko napuštate kolovoznu trake bez datog signala, HBCS-a koji automatski upravlja „dugim“ svetlima, te sam prebacuje na „kratka“ pri nailasku na druga vozila, već poznatog HHA koji pomaže pri kretanju na uzbrdici, pa sve do SCBS-a, koji je u stanju da automatski zaustavi vozilo do brzine od 30 km/h, ukoliko se ispred nađe prepreka. Naročito korisno u urbanim zonama, gde su deca koja pretrčavaju tik ispred vozila, prava noćna mora! Pre par meseci, kada je Mazda CX-5 tek stigla na naše tržište i u prodajne salone firme Grand M, imao sam priliku da ovaj sistem ispitam na delu, gde se CX-5 pri brzini od oko 20 km/h zaustavio na oko metar od kartonske prepreke, dok mu je pri 30 km/h, ostalo „fore“ oko 50 centimetara. Sve brže od toga, rezultovalo je neželjenim kontaktom sa simuliranom preprekom, te stoga budite obazrivi jer ukoliko želite da vam ovaj sistem funkcioniše i u praksi, poštujte ograničenja od 30 km/h u urbanim zonama, naročito u blizini škola i zabavišta.

Superauto Test – Mazda CX-5 2.2 CD 175 AT: Bomba iz Hirošime

Na samom kraju, dolazimo i do cene novog Mazdinog “igrača” u segmentu kompaktnih SUV-a, a ona za osnovnu verziju sa 2,0-litarskim benzincem od 165 KS i pogonom na prednje točkove (2WD), kreće od 21.790 evra u osnovnom Emotion paketu opreme. U istoj opremi, 2,2-litarski turbodizel sa 150 KS je 2000 evra skuplji, odnosno staje 23.790 evra, što je pristupačnije nego li u slučaju Honde CR-V ili Toyote RAV4, naročito kada je u pitanju dizel verzija. Automobil na testu, stigao je u najvišem, Revolution paketu opreme, sa snažnijim 2,2-litarskim motorom i automatskim menjačem, a njegova cena iznosi 34.190 evra, što je opet za više od 1000 evra niže u odnosu na direktne konkurente. Međutim, možda najbolji odnos dobijeno-uloženo stiže sa Challenge paketom opreme, u kojem benzinski 2WD model staje 24.390 evra, dok se dizel od 150 “konja” dobija za 26.390 evra. Treba napomenuti da se metalik boja doplaćuje 430 evra (nebo plava sa fotografija), dok je popularna “Soul Red” crvena nešto skuplja i iznosi 570 evra. To i ne bi bilo nešto neobično, da Mazda praktično ne nudi svega jednu “osnovnu” boju (Arktik bela) koja ulazi u gore navedenu cenu, dok je za ostalih 6 u izboru, neophodno dodatno “olakšati novčanik” što baš potez koji će naići na odobravanje kupaca.

Superauto Test – Mazda CX-5 2.2 CD 175 AT: Bomba iz Hirošime

ZAKLJUČAK
Nakon višednevnog druženja sa novim modelom iz Hirošime, zaključak je da je ovo zaista pun pogodak ili bolje rečeno, prava mala “bomba” koja je bačena u segment kompaktnih SUV-a. Ne samo što je kvalitativni korak napred u odnosu dosadašnje Mazdine modele, kojeg već sledi i nova “Šestica”, ali i tek predstavljena nova “Trojka”, već je i tehnički, zahvaljujući SKYACTIV programu, pravi lider u svom segmentu. Ponuda prostora ravna je jednoj poslovnoj limuzini, dok su vozne karakteristike bolje u odnosu na polovinu automobila C segmenta. Gotovo idealna kombinacija koja se zaista retko sreće! A uz sve ovo, čak ni cena nije odvraćajući faktor, naprotiv! Ukoliko imate dovoljno finansijskih sredstava da sebe “počastite” snažnijim dizelom, uz kojeg se isporučuje i nešto bogatija opreme, gotovo sam ubeđen da će vas Mazda CX-5 jednako dobro služiti bilo da sa porodicom ležerno odlazite na odavno zaslužen godišnji odmor, bilo da se žurno “probijate” kroz saobraćaj na krivudavom planinskom putu, te da ćete zaista pronaći neizmerno zadovoljstvo u vožnji svoje male “bombe” iz Hirošime...

Superauto Test – Mazda CX-5 2.2 CD 175 AT: Bomba iz Hirošime

PREDNOSTI:
- snažan i moderan dizel motor
- odlične vozne karakteristike
- atraktivan dizajn
- solidna udobnost
- ponuda prostora


MANE:
- visoka pozicija sedenja
- nedovoljno brz automatski menjač
- nedostatak „kick-down“ funkcije
- doplata za gotovo sve boje u ponudi


Tehnički podaci

DIMENZIJE
crossover SUV, petoro vrata, pet sedišta
Dužina x širina x visina: 4555 x 2165 x 1670 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2700 mm
Prtljažnik: 503/1620 l
Masa: 1615 kg

MOTOR
Common-rail turbodizel, redni, četvorocilindarski
Zapremina: 2191 ccm
Snaga: 175 KS pri 4500 o/min
Maksimalni obrtni moment: 420 Nm pri 2000 o/min

TRANSMISIJA
6-stepena automatska, pogon na sva četiri točka

OSLANJANJE
Napred: MacPherson opružne noge
Nazad: Multilink

KOČNICE
Diskovi napred i pozadi

PERFORMANSE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 9,4 s
Maksimalna brzina: 204 km/h
Prosečna potrošnja (fabrika): 5,5 l/100 km
Prosečna potrošnja (test): 7,1 l/100 km

CENA
Od 21.790 evra za benzinski 2.0 motor u Emotion paketu; 34.190 evra za test-vozilo u Revolution opremi

OCENE (1-10)
Dizajn: 8
Performanse: 9
Motor i menjač: 8
Vožnja i ponašanje na putu: 9
Potrošnja: 8
Cena i garancija: 7
Kvalitet i pouzdanost: 9
Bezbednost: 9
Udobnost: 8
Prostranost i varijabilnost: 8
Oprema: 9
PROSEČNA OCENA: 8,4

Paleta motora (1-10): 6
Servisna mreža (1-10): 6


Šta o novoj Mazdi CX-5 misli britanski Car Buyer?

Galerija fotografija

Komentari

arrow Veselin | 09.09.2013.
Kupio sam u decembru cx5, presao oko 20000. Prezadovoljan sam, tako je sladak za voznju. Objektivan test. Svaka preporuka....
arrow Simović V. | 12.08.2013.
Poštovani, oduševljen prikazom novog Mazdinog SUV-a i dizajnom istog, molim samo kratko poređenje sa starijim bratom - modelom CX-7 koga ste testirali pre par godina. Ja sam se opredelio za kupovinu pomenutog, ali ste mi ovim fenomenalnim testom samo zakomplikovali izbor, da ne kažem život. Koje su suštinske razlike između ova 2 modela i šta odabrati....
arrow Lidija | 12.08.2013.
Prelep auto, odličan test. Uživala sam čitajući. Plava boja mu inače stoji super. Zaljubljena sam do ušiju. Inače testovi su Vam iz nedelje u nedelju sve bolji. Pozdrav od ženske publike....
arrow Milisav, KG | 12.08.2013.
Fenomenalan auto. Drug ga odnedavno poseduje, tako da sam imao prilike da ga probam, istina na krtako. Zaključak je da je Mazda sa modelom CX-5 oduvala konkurenciju (Rav4, CR-V, Forester...). Sjajne vozne karakteristike, vrhunske performanse uz dopadljiv dizajn, samo su adutu da i ja uskoro postanem vlasnik jednog ovakvog lepotana....
arrow Marko | 06.08.2013.
Postovani g. Pavicevicu i g.Bobane hvala puno na odg i pomoci i def sam se odlucio za Mazdu 6. Hvala puno jos jednom na pomoci, i imam jednu malu sugestiju. Znam da ste zauzeti ali ako biste mogli svaki dan da izbacite u rubriku "Pitali Ste" po jednu novost da ima svaki dan po nesto novo da se procita bilo bi super. Puno pozz i srece u radu....
arrow Đorđe Pavićević - Superauto | 05.08.2013.
Poštovani Mile, najlepše se zahvaljujem na lepim rečima i željama, nadam se da ćemo i ubuduće opravdati Vaše poverenje, kao i svih ostalih posetilaca ovog portala. Sve najbolje i još jednom hvala!        Poštovani Bobane, imao sam priliku da Mazdu CX-5 vozim i u verziji sa pogonom na prednje točkove, sa dvolitarskim benzinskim agregatom, ali vremenski uslovi nisu bili takvi da bi se realno mogla proceniti razlika između 2WD i AWD verzije. U većini slučajeva, pogon napred će Vam biti sasvim dovoljan, ali ponekad zna, kao što se i Vi napomenuli, da bude od koristi, čak i kada se najmanje nadate. Ako ne silazite sa asfalta, niti živite u predelima koji su zimi zavejani snegom, mislim da Vam neće nedostajati, mada mu cena od 1800 evra zaista nije velika. Zvučna izolacija je veoma dobra, čak i pri višim brzinama, te je moguće sasvim normalno razgovarati u kabini, s tim što su kod CX-5, za razliku od „Šestice“, tada izraženiji šumovi vetra, prouzrokovani pre svega drugačijom siluetom/poprečnim presekom i većom visinom vozila. Na lošijem asfaltu, odnosno grubljoj strukturi, primetna je buka kotrljanja točkova, ali ništa što bi bilo za kritiku. Što se tiče udobnosti na točkovima od 19 inča, iskreno, pozitivno sam iznenađen, što sam i spomenuo kod Mazde 6, a slično je i kod CX-5. Automobil veoma dobro upija neravnine, „vagaše“, čak i „krpe“ na našim sirotim putevima jer je oslanjanje izuzetno dobro i retko kada se stiče utisak poskakivanja, „treskanja“ ili kako to u engleskom govornom području nazivaju – „crashy ride“. Mazda 6 je tu ipak nešto bolja, ne samo zbog nižeg težišta i za nijansu mekšeg oslanjanja, već i zbog većeg međuosovinskog rastojanja (2830 prema 2700 mm), ali ni CX-5 nije za potcenjivanje. Što se tiče sedenja, imam utisak da je situacija nešto drugačija u verziji bez kožnih sedišta, jer su takva sedišta nekako mekša pa telo lakše upadne te se stiče utisak da se sedi niže. Subaru Forester je u planu negde početkom septembra, budući da trenutno nekoliko automobila već „čeka na lageru“ :-) Srdačan pozdrav!...
arrow Бобан | 05.08.2013.
Добар текст, наставите овако. Да се надовежем на Марково питање, сматрам било коју врсту 4х4 погона у оваквим возилима само додатним фактором сигурности на друму по мокром, клизавом, дубљем снегу, ризли тако честој на асфалту у Србији, ... . Такође, возећи већ 4 године СУВ (до скора најбољи у класи), навикао сам се на његов (перманентни) погон, једноставно возим без икаквих проблема по било којим условима ...па ме интересује Ваше мишљење да ли је за нормалну употребу довољан само предњи погон Мазде 6 у садејству са ЕСП и осталим скраћеницама? Напомињем да не силазим са пута, евентуално кратка деоница по сеоској џади, а иначе доста возим по свим временским условима и свим врстама путева. Реците још каква је звучна изолација и у CX-5 и у 6 на брзинама на аутопуту од 130-150 км/х? Опишите мало ближе каква је вожња по лошем путу нпр. Младеновац-Рудник на фелгама од 19 инча. Иначе сте потпуно у праву да се напред седи превисоко, мени још у CX-5 смета и кратак седални део позади (мада би и на предњим седиштима могао да буде мало дужи), али још више дојам да је некако нагнут предњим делом наниже, те да се мора одупирати ногама и да од иоле заваљености позади нема ништа. Када ћете возити новог Форестера и упоредити га са овом Маздом?...
arrow s mile | 05.08.2013.
Moram da kažem, odavno pratim ovaj web sajt i rad A. Todorovića, njegovim odlaskom sam mislio da ću smanjiti posetu, ali poštovani Đorđe vi ste poboljšali celu sliku. Zaista dobri testovi, dobri tekstovi, i odlične fotografije + njihova obrada. Svaka vam čast, samo nastavite, na radost svih ljubitelja automobila pozdrav i srećno...
arrow Đorđe Pavićević - Superauto | 05.08.2013.
Poštovani Marko, pre svega hvala na lepim rečima, drago mi je da Vam se test svideo. Što se tiče Vaše dileme, da, zaista, nije jednostavno odlučiti se između CX-5 i modela 6, jer su po mnogo čemu slični. Opet, postoje neke suštinske razlike, koje Vam mogu biti od značaja. Naime, u Mazdi 6 se osetno niže sedi, generalno je udobnija u vožnji jer niže težište vozila dozvoljava nešto mekše oslanjanje. Pored toga, Mazda 6 je za oko 100 kg lakše vozilo u odnosu na CX-5 sa istim motorom i 2WD pogonom te je samim tim jasno na čijoj su strani performanse i dinamičke vozne karakteristike. Model CX-5 biće Vam od koristi ako povremeno silazite sa asfalta, naravno, ne u neku ozbiljnu off-road vožnju, kao i ukoliko prevozite kabastije predmete, budući da ima velika peta vrata, dok je Mazda 6 klasična troprostorna limuzina. Cena takođe ide malo u korist „Šestice“, u proseku oko 400 evra u svakom od paketa opreme. Nadam se da smo Vam pomogli barem malo pri odabiru... Srdačan pozdrav i još jednom veliko hvala na lepim željama!...
arrow Marko | 04.08.2013.
Postovani, jedva sam cekao ovaj test i prosto sam ga "gutao". I mogu Vas pohvalitii za test da je temeljno uradjen. Ono sto mene zanima tacnije treba mi Vasa pomoc, sta izabrati: Mazdu 6 ili CX-5? (zanima me dizel 2.2 150ks). Kao vozacu bitne su mi vozne dinamike da uzivam dok vozim i brzi prolasci kriz krivine nekad za svoj merak, ali tu ste pohvalili i CX-5 sto je zanimljivo jer pripada SUV segmentu, mada koliko toliko tu sam se i ja licno uvjerio. Obrni okreni ispada da su nova 6-ca i CX-5 skoro isti automobili po svemu (vozne karakteristike, potrosnja, dizajn) samo pripadaju drugom segmentu ili mozda grijesim ? Nadam se da cete mi pomoci oko slatkih muka. Unaprijed hvala na odgovoru i puno srece u radu....
 

POŠALJITE KOMENTAR

Molimo vas da se pre unosa komentara upoznate sa Opštim pravilima korišćenja portala SUPERAUTO.RS  kao i sa posebnim pravilima za komentarisanje tekstova.

Smatramo da ste slanjem komentara saglasni sa gore navedenim pravilima. Objavljeni komentari nisu stavovi redakcije.

Kratka uputstva za komentarisanje:

  • Komentarišite temu o kojoj je reč u članku i sam članak a ne komentare drugih.
  • Kada komentarišete auto salone uradite to samo na osnovu sopstvenog iskustva. Nemojte prenositi iskustva trećih lica.
  • Nemojte psovati, vređati i iznositi neistine..
  • Nemojte koristiti sva velika slova pošto se to u internet komunikaciji smatra kao vikanje.

 

Portal zadržava pravo moderacije pre objavljivanja svakog komentara, i pravo da ne objavi komentar.

 
Ostali tekstovi u kategoriji Testovi
26.04.2014.

Superauto Test – MTM KTM X-Bow: Paklena pomorandža

0

Ako postoji neki način da u jednu celinu “upakujete” dva prilično različita sveta – motocikl i automobil, sa svim onim čarima koje oni nose sa sobom, onda je to svakako KTM-ov X-Bow. Nalik velikom kartingu, X-Bow je znatno više od toga, jer iako izgleda o...

01.04.2014.

Superauto Test - MTM Audi RS6 Clubsport: Đavolja posla!

4

Kako drugačije nego “đavolski” okarakterisati automobil čiji V10 biturbo motor naprosto puca od snage i ispod haube krije pravu ergelu od čak 742 “konja” (u vreme testa), automobil koji i pri samoj pomisli na pedalu gasa, ubrzava kao da sutra ne postoji, a...

20.03.2014.

Superauto Test - Nissan GT-R vs MTM Audi R8 GT3-2: Sudar titana!

10

Pre gotovo četiri godine, imao sam priliku da po drugi put posetim poznatu nemačku tjuning kompaniju MTM (Motoren-Technik-Mayer) koja se nalazi u Wettstettenu, mestašcu u blizini Ingolštata, a koja se specijalizovala za prerade automobila iz Volkswagen grupacije. No...

13.03.2014.

Superauto Test – Opel Adam GLAM 1.4/100: Forma ispred svega

6

Ako se i za jedan automobil može reći da je rodonačelnik modernih „funky“ ili „lifestyle“ automobila, onda je to svakako MINI hečbek. Predstavljen krajem 2000. godine, uveo je nove vizuelne standarde, ali pre svega na scenu vratio davno zaboravljenu važnos...

24.02.2014.

Superauto Test – Honda CR-V 2.0 i-VTEC Black Edition: Imperija uzvraća udarac!

9

Pre nešto više od četiri meseca, na testu smo imali novu generaciju Hondinog kompaktnog SUV-a CR-V, prema kojoj smo nakon višednevnog druženja, stekli određene simpatije, uprkos nekim “bubicama” koje su se objektivno mogle izbeći, kao i pored činj...

14.02.2014.

Superauto Test – Toyota Corolla 1.6 Valvematic: Druga strana medalje

8

Ako se za neki model može reći da u najboljem svetlu predstavlja japanskog proizvođača Toyotu, onda je to svakako izuzetno popularna Corolla. Ono što je za Volkswagen model Golf, odnosno za Hondu njen Civic, to je Toyoti Corolla, koja svoje korene vuče još i dublje ...

30.01.2014.

Superauto Test – Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic: Razumna odluka

15

Tržišni život modela Auris počeo je 2006. godine kada je Toyota odlučila da “razdvoji” svoj najuspešniji model Corolla na dve potpuno različite karoserijske verzije, i time tržištu ponudi gotovo dva različita modela – limuzinu koja je nastav...

09.01.2014.

Superauto Test – Mazda3 Sedan G120: “Trojka” umesto “zakucavanja”!

20

Zvuči gotovo neverovatno, ali je dugo najavljivana i još duže iščekivana, nedavno predstavljena Mazda3, u suštini, tek druga generacija na “porodičnom stablu” ovog, najpopularnijeg Mazdinog automobila, nakon legendarnog modela “323”! P...

25.12.2013.

Superauto Test – Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT 4WD: Na pola puta...

10

Ohrabren velikim, a može se reći čak i pomalo neočekivanim uspehom koji je doživeo model SX4, Suzuki je odlučio da ode i korak dalje u proširenju game i „zatvaranju rupe“ koja trenutno postoji u ponudi između pomenutog SX4, kao kompaktnog crossovera C segmenta ...

18.12.2013.

Superauto Test – Mazda6 2.0i/145: Alternativno rešenje

11

Pre skoro pola godine, po prvi put smo vas bliže upoznali sa novom generacijom Mazdine limuzine “6”, i pri tome, priznajemo, ostali zaista impresionirani onim što nam je “Šestica” prikazala tokom višednevnog druženja. Ne samo kada je u...

03.12.2013.

Superauto Test – Opel Cascada 2.0 CDTI: Snežna kraljica

5

Da li ste primetili kako su u poslednjih desetak godina, čak i pre nailaska crnog perioda u prodaji vozila, kabrioleti nekako “ispali iz milosti”, barem kada je u pitanju evropsko tržište? Da, Evropa nikada i nije bila nešto “luda” kada su u ...

13.11.2013.

Superauto Test – Škoda Rapid 1.2 TSI/105: (Ne)pristojna ponuda

18

Škodin model Rapid, iako relativno nov na tržištu, svakako ne predstavlja nepoznanicu, čak ni na našim prostorima, pre svega zahvaljujući velikoj popularnosti, kako modela, tako i samog češkog brenda, a sa osnovnom verzijom, pogonjenom benzinskim 1,2-l...

06.11.2013.

Superauto Test – Jeep Wrangler Unlimited 2.8 CRD Rubicon: Kocka je bačena!

5

Ako je verovati legendi, ali i Gaju Sutoniusu Trankvilisu, rimskom istoričaru tog vremena, čuvene reči iz naslova ovog teksta, koje su tokom vekova, postale sinonim za dostizanje tačke bez povratka, izrekao je, niko drugi do veliki Gaj Julije Cezar, u trenutku kada je preš...

30.10.2013.

Superauto Test – Opel Corsa 1.2 Color Edition: Crno-beli svet

6

U poslednjih dvadesetak godina, na automobilskom tržištu se pojavilo relativno malo modela, odnosno njihovih generacija, koje su i pri kraju svog „tržištnog života“, mogle da se pohvale gotovo jednakom atraktivnošću i interesovanjem kod kupaca, ka...

21.10.2013.

Superauto Test – Škoda Citigo 1.0 MPI/60: Praktični zvrk ili skupa igračka?

10

Češki proizvođač automobila Škoda, odavno je prestala da bude „socijalni“ brend kojem je primarni cilj što veća motorizacija društva, uz poneki „izlet“ iz strogo utilitarnog u do juče nezamislivi svet luksuza i „lifestylea...

13.10.2013.

Superauto Test – Honda CR-V 2.2 i-DTEC: Kao riba u vodi

9

Američki ukus oduvek se razlikovao od onog koji se neguje na Starom kontinentu. Bilo da je u pitanju muzika, kinematografija, pa čak i neke tehničke “novotarije”, u koje svakako ubrajamo i automobile. Ako igde postoji veća razlika u ponudi modela, to je između evropsk...

07.10.2013.

Superauto Test – Fiat Doblo Combi Maxi 1.6 MJT: Dobitna kombinacija

4

Italijanski FIAT se tokom višedecenijskog prisustva na ovim prostorima, praktično „odomaćio“ kod prosečnog srpskog kupca, te njegove modele gotovo da nije neophodno nešto posebno predstavljati... Počevši od putničkih, uglavnom manjih, gradskih, al...

29.09.2013.

Superauto Test – Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4: Produžena, sa puno šećera!

3

Nakon nekoliko godina stagnacije i “balansiranja” sa već postojećim modelima u periodu najvećeg naleta ekonomske krize, kompanija Opel je nedavno ponovo prešla u ofanzivu. U iščekivanju nove generacije uvek popularne Corse, koja je u postojećoj formi, ve...

22.09.2013.

Superauto Test – Seat Toledo 1.2 TSI: Favorit iz senke

7

Ako se za nekog evropskog proizvođača može reći da, uprkos dobrim poslovnim osnovama, pa čak i solidnim proizvodima tokom više od pola veka unazad, jednostavno nije imao previše sreće kada je u pitanju imidž, a samim tim i prodaja, onda je to svakako SEAT. Praktično...

15.09.2013.

Superauto Test – Fiat 500L Trekking 1.6 MJT: Varijacije na temu

19

Ubeđeni smo da Fiatov model 500L nije potrebno posebno predstavljati, jer je za proteklih godinu dana od kako se nalazi u prodaji, ne samo kod nas, već i širom sveta, uključujući i tržište SAD, o njemu rečeno gotovo sve. Naravno, nama je ovaj model naročito zanimlji...

08.09.2013.

Superauto Test – Isuzu D-Max 2.5 DC: Velika očekivanja

3

Iako možda nije toliko poznata kao neke ostale japanske kompanije, firma Isuzu svakako nije novitet na globalnom tržištu, budući da je osnovana još davne 1916. godine, a od 1934. posluje po ovim imenom, i bavi se proizvodnjom motornih vozila. Godišnje proizve...

PROSTOR ZA VAŠU REKLAMU