Pretraga
 
Tekstovi Automobili Kompanije

Testovi

28.01.2013.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4 16V: Ponos Srbije

Podeli:
|  Oceni:
52

Testirali smo: Fiat 500L 1.4 16V: Ponos Srbije

I to se desilo: pred vama je Fiat kvalitetan poput nemačkih automobila, a proizveden u Srbiji – 500L. Ovaj monovolumen savremenog, svežeg dizajna ima najbolju finalnu obradu, bolju nego bilo koji drugi automobil u istoriji ovog brenda. Vrlo je udoban i uglađen, a njegove komande su dobro raspoređene, veoma mekane i ugodne za rukovanje. Obruč izuzetno laganog upravljača savršeno leži u rukama, a sedišta su iznimno udobna i ugodna na dužim putovanjima. Za kvalitet na svetskom nivou zaslužni su najnoviji japanski roboti, instalirani u Kragujevcu, tako da se Fiat osmelio da ovaj model prodaje i na američkom kontinentu, koji tradicionalno, sa hladnom dobrodošlicom, dočekuju sve što je iz Italije, a nema oznaku Ferrari, barem kada su automobili u pitanju.

Osim što je vrhunski izrađen, Fiat 500L je i izuzetno tih – samo 67 dB pri 130 km/h. Niko u ovoj klasi ne nudi takvu tišinu. Udobnost je prosto izvanredna, sedišta su udobna, a visok položaj zadnje klupe je gotovo "kraljevski", pa je jednako zanimljivo voziti i biti vožen u Fiatu 500L. Čudi me samo da to nisu otkrili naši političari, jer oni mogu bez problema da priušte ovaj automobil, koji i nije preskup – njegov glavni konkurent, Opel Meriva, sa Cosmo paketom opreme košta 16.888€. Ali, naši političari imaju sklonosti ka drugačijim automobilima, a njihova podrška domaćoj auto-industriji uglavnom ostaje samo na rečima. No, kada smo već kod Merive, Fiat 500L je mnogo drugačiji i bolji automobil – prefinjeniji i uglađeniji, ali i lepši od kompletne konkurencije. Ovaj auto morate testirati, zato zakažite test vožnju u najbližem Fiatovom auto salonu, jer u suprotnom ovaj tekst nema nikakvog smisla. Fiat 500L je nadmašio sva moja očekivanja i može da parira Mercedesovoj B klasi.

Tekst: Aleksandar Todorović

Foto: Branka Todorović

Testirali smo: Fiat 500L 1.4 16V: Ponos Srbije

Dizajn – pravi italijanski: 9

Fiat 500L je najbolji dokaz da i miniven može izgledati atraktivno i moderno. Već dugo nisam vozio automobil koji izaziva toliku zavist prolaznika (kliknite na sliku za uvećanje) kao što je ovaj Fiat. Italijanima se mora priznati da su, po pitanju dizajna, i dalje nenadmašni. Proporcije nisu tako idealne kao kod malog Fiata 500, ali MPV iz Kragujevca ima maštovitiji enterijer i daleko ugodniji i prostraniji putnički prostor, u kome veoma udobno mogu da se smeste košarkaši i osobe raskošnijih dimenzija. Visoki krov čini atmosferu u automobilu znatno prijatnijom i manje klaustrofobičnom. Postoji "sto i jedna" ostava za sitnice u koje zaista nešto može i da stane, a ujedno su dobro raspoređene, dok je praktični prtljažnik od 400 litara ravnih stranica, i obaranjem zadnje klupe nudi dovoljno mesta za kabaste predmete. Ovo je pravi porodični automobil koji ne izgleda dosadno, a još ga je uzbudljivije voziti nego gledati. Nisam verovao da će projekat FAS zaživeti, ali on živi punim plućima i u ovom konkretnom slučaju, drago mi je što je tako.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4 16V: Ponos Srbije

Motor: 7

Motor je provereni, pouzdani 1.4-litarski Fire benzinac sa 16 ventila, dve bregaste osovine i 95 KS pri 5.500 obrtaja radilice. Postiže najveći obrtni moment od 127 Nm pri 4.500 obrtaja u minuti radilice. U kombinaciji sa šestostepenim ručnim menjačem prilično dugih hodova, novi Fiat 500L sa ovim motorom postiže najveću brzinu od 170 km/h, čak i sa zimskim pneumaticima, a do "stotke" ubrzava za 12,8 sekundi. Prosečna potrošnja goriva na testu iznela je 7,8 litara, iako je auto vožen i po snegu, a klima uređaj je radio bar svaki drugi dan tokom testa. Fabrika deklariše prosečnu potrošnju od samo 6,2 l/100 km uz emisiju CO2 od 145 g/km. Moguće je trošiti tako malo, ali samo pod uslovom da ne žurite mnogo, odnosno, da vozite 90-100 km/h, naravno – u šestom stepenu prenosa. Iako na momente imate osećaj da je agregat letargičan, sa njim možete ostvariti zaista dobre prosečne putne brzine, ali on ipak nema rezerve snage za kritične situacije. Bolji i elastičniji je turbo dizel common-rail MultiJet od 85 KS, dok se pomalo bučni dvoclindraš Twin-Air u Srbiji uopšte i ne nudi (otud ocena od samo 4 za paletu motora na domaćem tržištu). Benzinac nije elastičan, ali vam omogućava da bez problema održavate putnu brzinu od oko 150 km/h, mada, ako vozite brže od toga, buka od vetra postaje primetna, jer je 500L prilično visok automobil.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4 16V: Ponos Srbije

Bezbednost: 9

Nezavisno evropsko udruženje Euro NCAP objavilo je listu najbezbednijih automobila u 2012 na osnovu sigurnosnih kreš testova sprovedenih na 36 novih modela. Automobili su razvrstani u sedam kategorija, a FIAT 500L proglašen je, uz Ford B-Max, za najbezbedniji u segmentu malih MPV vozila. Fiat 500 L je osvojio maksimalnih pet zvezdica u kategoriji bezbednosti odraslih putnika i postigao 94 od 100 procenata. Za zaštitu dece osvojio je 78%, što je dobar rezultat. Fiat je dovoljno "brižan" i prema pešacima, jer je u toj kategoriji dobio čak 65%, a za dodatnu bezbednosnu opremu (Safety Assist) 71%. Konkurencija nudi: C3 Picasso – 4 zvezdice (81%, 78%, 43%, 40 %), Ford B-Max – 5 zvezdica (92%, 84%, 67%, 71%), Opel Meriva – 5 zvezdica (89%, 77%, 55%, 86%), Škoda Yeti – 5 zvezdica (92%, 78%, 46%, 71%). Roomster nije testiran po novoj nomenklaturi, a na kreš testu 2006. je, po blažim kriterijumima, osvojio 5 zvezdica.

Fiat 500L ima najbolju pasivnu bezbednost u klasi i najčvršću karoseriju. Aktivna bezbednost je bolja kod Merive, dakle – elektronska kontrola stabilnosti može biti i bolja, i sad je na potezu Fiat. Kočnice su vrhunske: zaustavni put pri 100 km/h je 36 metara. Pedala kočnice se jako precizno i mekano dozira i brzo reaguje na dodir stopala (što će vlasnike Alfi radovati), a ABS je odlično podešen, ne aktivira se prerano. Ovaj automobil sam testirao po snegu, ledu, poledici, kiši, ali i putevima pokrivenim velikom količinom rizle. Međutim, ovaj domaći "italijan" toliko dobro koči da sam morao stalno iznova da se privikavam na novi Clio IV 1.5 DCI, koji sam imao na testu iste nedelje kada i Fiat (inače je Clio IV proglašen za najbezbedniji auto u B segmentu).

Testirali smo: Fiat 500L 1.4 16V: Ponos Srbije

Gde je u odnosu na konkurenciju?

Najnoviji model u ovoj klasi, Ford-B Max, kao i Opel Meriva, sa sličnom opremom koštaju više od Fiata 500L. Citroën C3 Picasso, koji je već tri godine na tržištu, nudi mnogo niži nivo bezbednosti, ali i komfora. Na zadnjem sedištu Citroëna, osobe više od 185 cm nemaju dovoljno mesta. Fiat 500L je mnogo prostraniji od kompletne konkurencije. Dobro poznati Škodini modeli Roomster i Yeti (500L će vrlo brzo dobiti i verziju 4x4, pa će mu Yeti biti konkurent broj jedan) imaju znatno tvrđe oslanjanje, osetno više buke u putničkom prostoru i slabije kočnice. Dok Fiatu treba 36 metara do zaustavljanja, Škodi Yeti je potrebno 37 m, dok Ford B-Max i Meriva potroše dva metra više od italijanskog automobila, a Roomster čak i tri metra (najgori je Citroën sa 40 m zaustavnog puta).

Čak su i nemački novinari uspeli da izmere zaustavni put od 36 metara (klikni na link) pri brzini od 100 km/h, i to se radi o redakciji, gde u uporednom testu moraju da pobede VW-ovi ili Škodini automobili. Ne znam samo kako su izmerili buku od 71 dB, kad je ona 67 dB (koliko su izmerili i italijanski novinari, a ne samo ja) pri brzini od 100 km/h. Jasno je da Nemci ne mogu tek tako da prihvate da je 500L najbolji automobil u klasi.

Roomster nije baš tih pri brzini od 130 km/h, jer do putnika prosleđuje buku od 73 dB, kao i Yeti, a Opel, Citroën i Ford su tiši sa 70–72 dB, u zavisnosti od izbora motora,. U odnosu na sve njih, u Fiatu je tiho kao u "pozorištu" sa samo 67 dB, što je rezultat dostojan Mercedesu. Kako sam već pisao, 1 dB daje subjektivan osećaj razlike u buci od 10%. To znači, da je 500L tiši od Opela ili Forda za bar 30%, a taj osećaj tišine mogu potvrditi. U to se možete uveriti i sami ako odvojite malo vremena i prošetate do najbližeg Fiatovog dilera, probna vožnja se ne naplaćuje.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4 16V: Ponos Srbije

Nosivost kod Citroëna je jako mala – samo 423 kg. Roomster može da podnese tek 444 kg, a B –Max 480 kg. Nosivost FIata je 503 kg, što je odlično, ali Meriva je ovde ipak najbolja sa 535 kg. Kada se obori zadnja klupa, Roomster i Citroën C3 nude čak 1.555 i 1.506 litara (Fiat tek 1.310 l), Ford B-Max je sa 1.430 litara u sredini, a Meriva sa 1.500 litara korisnog prostora na vrhu klase.

Ford i Opel imaju preciznije direktnije servo upravljače – u krivinama neutralnije leže od konkurencije i šalju vozaču dovoljno povratnih informacija o tome šta se dešava pod točkovima. Osećaju se dobri geni kod Forda B-Max, jer ovaj auto koristi dinamičnu Fijestinu platformu. Fiatova platforma je nova, koristiće je u Torinu i za novi Punto, ali ona je, pre svega, podešena za udobnost. 500L više voli umerene vozače koji žele tihu, otmenu vožnju. Na autoputu je ipak najugodnije voziti Fiat, ne samo zbog najbolje zvučne izolacije i najsigurnijih kočnica (koje posebno dolaze do izražaja kada kočite pri velikim brzinama od 160-170 km/h, i koje se veoma precizno doziraju), već i zbog mirnoće oslanjanja, koje izuzetno dobro izoluje neravnine sa puta. Ima se utisak da je 500L konstruisan da se, pre svega, dopadne američkim kupcima, koji više od svega cene komfor.

U ovoj kategoriji, Škoda Roomster i Yeti su negde na zlatnoj sredini, dok je Citroën najdosadniji za vožnju na autoputu – nije ni brz, ni tih, ni preterano stabilan. Doduše, kupci monovolumena i ne kupuju ovakvu vrstu vozila da bi vozili na limitu, već imaju neke druge prioritete pri izboru, kao što su bezbednost, prostranost i komfor, ili pak lakoća vožnje u gradu, a upravo se Fiat 500L najbolje snalazi na tesnim ulicama – ne toliko zbog prečnika okretanja od 10,2 m, koji je u proseku klase, već zbog mekane parkirne kočnice i vrlo laganog servo upravljača pri brzinama primerenim gradu. Pritom moram da naglasim da Fiatov servo upravljač nije odviše neprecizan – sasvim je prosečan i nudi više povratnih informacija od novog Clia IV, koji pokušava da se nametne kupcima sa "sportskim genima".

Ako nemački novinari mogu decenijama da proglašavaju VW Golf za najbolji auto u klasi (čak i onda kada to nije), odvažio bih se da napišem da je Fiat 500L najkonkurentniji monovolumen u ovom trenutku, posebno jer to pokazuju sva relevantna merenja.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4 16V: Ponos Srbije

Oprema: 7,5

Testirana verzija je imala specifični paket opreme koji je namenjen novinarima, a kupcima se nude četiri paketa opreme: Pop, Pop Star, Easy i Lounge. Zanimljivo je da je cena za opreme Pop Star i Easy identična, odnosno 14.990€ za verziju 1.4 odnosno 16.900€ sa motorom 1.3 MultiJet.

Osnovni paket opreme Pop sadrži: ABS, ESP-ASR-MSR-Hill Holder, prednje i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, branike u boji vozila, električne podizače prednjih stakala, podešavanje vozačevog sedišta po visini, servo volan podesiv po visini i dubini, Start-Stop sistem (serijski za 1.3 MJTD i TwinAir), centralna brava sa daljinskim otključavanjem. Cena je za verziju 1.4 tačno 13.490€.

Pop Star ima i: retrovizore u boji vozila, tempomat, manuelni klima uređaj, alu felne 16-ice, bočne zaštitne lajsne (crno-hrom). Paket Easy, umesto klime sadrži: kožni volan sa telefonskim i audii komandama, kožnu ručicu menjača, i 5''Touchscreen radio + Bluetooth + Aux + USB
   
Lounge ima i električne podizače zadnjih stakala, električno pomeranje retrovizora, grejanje stakla spoljnih retrovizora, naslon za ruku nazad, zadnje senzore za parkiranje, elektro podešavanje retrovizora sa funkcijom odmrzavanja, parking senzore, alu felne 16-ice, stakleni panoramski krov, multifunkcionalni računar, elektrohromatski retrovizor, maglenke, senzor za kišu. Sa ovom opremom Fiat 500L treba platiti 16.690€.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4 16V: Ponos Srbije

Šta ona kaže:

Fiat 500L je prilično udoban, prostran i praktičan. Dizajn i rešenja u enterijeru veoma su uspešno odrađeni, dok je kvalitet materijala visok. Traži malo snažniji motor – na auto putu lepo ide, ali kod preticanja na usponima traži gas do poda i vredno šaltanje. Papučica kvačila je mekana, ali ručica menjača ne oduševljava – hodovi su predugački za moj ukus. Veoma dobro koči i u šestom stepenu prenosa je veoma tih. Ugrađeni su mu više nego pristojni zvučnici i intuitivan putni računar. Prija što su prednja sedišta visoko pozicionirana, a pozadi je visina sedišta još izraženija – neobično i zanimljivo. Ovaj auto ne umara na dužim putovanjima, – ogibljenje je udobno podešeno, a nivo buke je nizak za ovako visok automobil. Ručna kočnica ne traži mnogo snage, ali njen oblik je mogao biti i inteligentnije rešen. Iako 500L nema nimalo sportskih gena u sebi, privlači i previše pažnje. Nema nijednu ozbiljnu manu, ali kod mene ne izaziva nikakve posebne emocije. Sve u svemu, ovo je najbolji Fiat ikada proizveden, pa mu je uspeh bar u Evropi zagarantovan. U Srbiji neće postići bolju prodaju dok u osnovni paket opreme ne ubace i klima uređaj.

Kome je namenjen ovaj automobil?

Ako ste Italijan ili Italijanka, ovaj automobil morate imati, jer ovo je najkvalitetniji Fiat ikada, iako se proizvodi u Srbiji. Srbi, nažalost, još uvek nisu naučili koje su sve prednosti monovolumena i malo je onih koji će poverovati da je Fiat 500L daleko prostraniji i udobniji od Fiata Bravo. Šteta, jer ovaj auto za dobar imidž Srbije vredi daleko više od svih naših izvikanih sportista. Fiat 500L nije skup za jedan monovolumen: ima serijski Start & Stop sistem (sa motorima 1.3 MultJet i TwinAir), alu felne od 16 inča, automatski klima uređaj u dve zone, kvalitetan audio uređaj i šestostepeni manuelni menjač, a dobar stil dobijate gratis. Oni kojima dizajn nije nimalo bitan radije će birati Škode ili Astru Classic III – nije važno što oni nemaju sve uobičajeniji Start & Stop sistem, ni što Roomster i Yeti nude daleko niži nivo komfora od Fiata 500L. Proći će još mnogo godina pre nego kupci u Srbiji, ali i ostatku Evrope, počnu da cene Fiat u onoj meri u kojoj on to zaslužuje.

Kako god to vama zvučalo, Fiat 500L je trenutno najbolji model u klasi. Nedavno je Euro NCAP proglasio ovaj Fiat za najbezbedniji auto, pa ostaje samo da nemački ADAC proglasi 500L za najpouzdaniji model u klasi, jer je on već sada najkvalitetniji. Ako želite plišanu vožnju koju nudi Mercedes B klase, ali sa stilom, kupite 500L, jer će nemačkim dizajnerima trebati još nekoliko vekova da dostignu italijanske stiliste. Kada je o dizajnu reč, uvek se znalo da su Italijani broj jedan. Za sada, Fiat 500L je šampion kada su u pitanju bezbednost i dizajn, a ja bih ga nagradio i za komfor. Naravno, radije bih odabrao 1.3 MultiJet agregat, jer nudi bolja međuubrzanja (od 80 km/h do 120 km/h u petoj brzini za 12 s), ali, ako ste bili zadovoljni performansama Punta Classic, bićete prezadovoljni kako ide 500L 1.4 16V. Jer, sada je pravo vreme je da zamenite Punto ozbiljnim automobilom.

Nažalost, ovo je auto koji je najmanje poznat kupcima u Srbiji, jer ljudi ne mogu ni da pretpostave kakav se dobar miniven pravi u državi u kojoj se skoro ništa ne proizvodi kako treba. Na kraju, ne obazirite se na to šta voze domaći političari, njihov patriotizam je tanji od lista providnog papira. Ako je nemački ambasador mogao svojoj ženi da kupi 500L, možete i vi svojoj, a ako ga ona neće, kupite ga sebi.

Banke vam ionako pod nos guraju kredite, tako da ne možete da se pravdate da nemate novca, niti da čekate da prođe kriza, jer za nas Srbe, ovo sada nije kriza, ovo je "raj" imamo gorivo na pumpama, možemo da putujemo, ne padaju nam bombe na glavu, i ne regrutuje nas vojska kako bi ubijali naše komšije. Dakle vreme je da malo živite život, i da sebi kupite ono što zaslužujete, jer je život užasno kratak da odlažete nešto što možete imati danas.

I na kraju umalo da zaboravim, konačno se u Srbiji proizvode kvalitetniji automobili od onih u Sloveniji, zahvaljujući upravo modelu 500L, zar ste to očekivali dragi moji sugrađani?

PREDNOSTI:

Avangardan, elegantan dizajn. Prostran, veoma udoban automobil. Dobro podešeno, mekano oslanjanje koje dobro upija neravnine sa puta. Čak i bazni paket opreme ima serijski ugrađen ESP i 6 vazdušnih jastuka. Izuzetno dobra zvučna izolacija – pri brzini od 130 km/h do putnika dopire samo 67 dB buke. Udobna sedišta, dobro raspoređene komande ugodne za rukovanje. Obruč upravljača savršeno leži u rukama, kao i ručica menjača. Upravljanje je odlično podešeno za gradsku vožnju i krstarenje autoputem. Dobro oblikovana ručica parkirne kočnice (dizajn je preuzet od Renaulta), koja iziskuje jako malo sile – žene će je obožavati, kao i veoma jaku servo asistenciju na volanu. Dovoljno stabilan i neutralan u krivinama. Umereno se naginje u oštrim krivinama, iako ne nudi sportski hendling. Odlični farovi – snop je dugačak i širok, iako nisu ksenoni. Jako bogata serijska oprema u srednjem paketu Pop Star. Odlična finalna obrada, veoma kvalitetni ugrađeni materijali. Maštovito osmišljen enterijer, sa mnogo praktičnih ostava za sitnice. Fiat 500L nudi prefinjenu, opuštenu vožnju – imate utisak da vozite Lanciju, a ne Fiat. Odličan audio sistem je konstruisan uz pomoć Dr. Drea, čuvenog hip-hopera, sa sve "beatsaudio" opcijama. Centralni ekran dijagonale 5 inča, osetljiv na dodir, jednostavan za korišćenje. Besprekorni Start & Stop u gradskim uslovima vožnje snižava potrošnju za više od pola litre goriva, a osim toga, ovo je veoma ekološki. Bolji je i kvalitetniji automobil od Forda B-Max i Opel Merive.

MANE:

Nedovoljno elastičan motor 1.4 16V (u petoj brzini od 80 km/h do 120 km/h potroši 21 sekundu), dugački hodovi ručice menjača, prosečne performanse, slaba međuubrzanja, skromna maksimalna brzina od 170 km/h. Osnovni paket opreme nema klima uređaj. Slab izbor agregata – samo dva u ponudi za Srbiju (zato je izbor varijacija boja čak 333 – tipično italjanski). Prosečna autonomija – zapremina rezervoara je tek 50 litara, što je dovoljno za verziju 1.3 MultiJet koja prosečno troši samo 5,5 litara, ali ne i za benzinsku verziju na testu. Ubacivanje ručice menjača u položaj za rikverc nedovoljno precizno. Kada se obori zadnja klupa 500L nudi dovoljnih 1.310 litara zapremine u gepeku – konkurencija nudi u proseku 200 litara više. Izraženi šum vetra pri brzinama većim od 150 km/h. U krivinama sedišta nimalo ne drže telo. U ponudi ne postoji snažniji dizel od 85 KS. Garancija je samo dve godine.

Cena: od 13.500€

Testirali smo: Fiat 500L 1.4 16V: Ponos Srbije

DIMENZIJE

Dužina: 4.150, širina: 1.770, visina: 1.670 mm
Međuosovinski razmak: 2.650 mm
Prtljažnik: 400 l
Težina: od 1.260 kg

MOTOR

Zapremina: 1.368 ccm
Snaga: 95 KS pri 5.500 o./min
Obrtni momenat: 127 Nm pri 4.200 o./min.

PERFORMANSE

Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 12,8 s
Maksimalna brzina: 170 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 7,0 litara
Potrošnja na testu:
7,8 litara
Euro NCAP kreš test: 5 zvezdica

Testirali smo: Fiat 500L 1.4 16V: Ponos Srbije

OCENE (1-10):

Dizajn: 9
Performanse: 5,5
Motor i menjač: 6,5
Vožnja i ponašanje na putu: 8,5
Potrošnja: 6,5
Cena i garancija: 6
Kvalitet i pouzdanost: 8,0
Bezbednost: 9,0
Udobnost: 9,5
Prostranost i varijabilnost: 9
Oprema: 7,5
PROSEČNA OCENA : 7,7

OPŠTI UTISAK (1-10): 8,5

Vaša ocena (1-10): *uskoro dostupno

Paleta motora (1-10): 4
Servisna mreža (1-10): 9

KAKO SUPERAUTO.RS OCENJUJEKARAKTERISTIKE AUTOMOBILA

POSETILI SMO: FIATOV salon – AK Kompresor, Beograd, Miljakovac

POSETILI SMO: FIATOV salon – Auto kuća Kole, Zemun

Testirali smo: Fiat Bravo 1.9 JTD 16V: Bolji od rejtinga

Galerija fotografija

Komentari

arrow Nole | 11.03.2014.
Rečenica "regrutuje nas vojska kako bi ubijali naše komšije" je zla i podmukla te joj nije mesto u tekstu koji se bavi potrošnom robom....
arrow Dunster | 03.02.2014.
Kasno sam našao ovaj test ali sa zadovoljstvom sam ga pročitao i u mnogo toga se složio sa autorom. Sada 500l ima i dva nova motora pa je i to veliki plus za ovaj prelepi auto koji vozim 3 meseca. Vozio sam dosta automobila i tvrdim da se za ove pare dobija natprosečno dobar auto u klasi minivolumena a neliči na njih, lepši je od svih. Da sam bio strpljiviji kupio bih trekking verziju ali to nije bitno za ovaj test koji je zaista odličan....
arrow Svetlosni | 14.11.2013.
"ovaj auto za dobar imidž Srbije vredi daleko više od svih naših izvikanih sportista" slazem se tekstom koji je odlican osim ove sramne izjave...
arrow Aleksandar Paunovic | 07.09.2013.
Testirao sam verziju 500l nacionale sa oba dodatna paketa opreme i motorom 1.3mjt, tražio sam da testiram 1.6mjt ali ga nisu imali jer se retko naručuju. U tih 10 dana sam testirao i golf VII 1.6tdi i Daciu lodgy 1.5dci. Samo mogu da kažem da sam se u golfu osećao kao u kotarici, 500L je mnogo udobniji auto i nekako mi je više mladalački i ne znam kako da objasnim, imao sam neki osmeh na licu dok sam vozio 500L. Neravnine i rupe skoro da nisam ni osetio, sviđa mi se i unutrašnja kolor šema, malo mi je falilo da se odlučim na kupovinu, ali na žalost morao sam da odustanem zbog finansija. Mnogi upoređuju 500L sa drugim automobilima, kako ima bolji auto za iste pare itd, ali znajte da taj drugi auto ako uzmete na kredit cena ode u nebesa, a za 500L 1.6mjt sa oba paketa opreme kamata iznosi ~700€ za ceo period otplate, možda čak i malo manje ne sećam se tačno jer sam test radio pre 3 meseca. Batalite Golf, kupujte domaće!...
arrow Aleksandar, Kragujevac | 16.07.2013.
iznenađen sam stepenom pristrastnosti. smatram da svako ko se bavi ovim poslom pre svega treba da iznese relevantne podatke proizvođača i način njihovog vrednovanja a potom (ukoliko je smisao testa upoređivanje modela) te podatke uporedi sa relevantnom konkurencijom. Imam priliku da ga vozim i do sada sam prešao oko 5.000 km. Sve što mogu reći je (da se izrazim rečnikom psihologa) SLADAK LIMUN. Sve je to lepo kada se vozi par dana ali kada ga kupiš pa vidiš da to nije baš to a ne možeš nikome to da kažeš da ne bi ispao glup (nego samo ovako anonimno da napišeš). Vozio sam Opel Merivu, Opel Astru, Fiat Multiplu, Fiat Doblo panorama, Peugeot 407, Volkswagen 6 i 7, VW Caddy i Touran, Kia ProCeed i i30... Ovaj auto nije ni blizu a moja rata za kredit ide......
arrow Kiki | 02.06.2013.
Pristrasan test. Kaze "Ne znam samo kako su izmerili buku od 71 dB, kad je ona 67 dB (koliko su izmerili i italijanski novinari, a ne samo ja) pri brzini od 100 km/h.", a svabe lepo napisali buka na 100km/h 67dB, a na 130km/h 71dB. A sa druge strane nas novinar poredi Fiatovu buku na 100km/h sa bukom konkurencije na 130km/h... Amaterizam....
arrow 500L, Beograd | 20.05.2013.
Samo da se zahvalim (možda je već i kasno) za odličan tekst. Nakon nekog kraćeg vremena analiziranja odlučio sam se za kupovinu ovog vozila, samo sa 1.3 motorom, najviše zahvaljujući Vama i Vašem testu. Nadam se da će komentari iz prve ruke biti dobrodošli ovde nakon izvesnog vremene provedenog u autu. Hvala još jednom....
arrow Sasa Pajic | 27.04.2013.
Sve pohvale za ovakav tekst. Interesuje me Vase misljenje da li biste dali 2000 ili 3000 eura vise za dizel motor, ali uz pretpostavku da Vam treba porodicni automobil, da ste smiren vozac i da imate strpljena, kao i da godisnje prelazite max 10000 km?...
arrow Srki, Jagodina | 08.04.2013.
Bravo g.Todoroviću, tako se piše test, sve na sunce, i prednosti i mane. Uživao sam u ovom tekstu. Mislim da ću kupiti 500L ali sa dizel motorom, kakve su šanse da nam uporediti ove dve verzije? Veliki pozdrav najboljen novinaru u Srbiji....
arrow Aleksandar Todorović, urednik portala Superauto.rs | 08.04.2013.
@V.Marković. Dragi gospodine Markoviću, drago mi je što ste uočili greške, zaista ne stoji da imam pogrešne podakte, to je sada zahvaljujući vama ispravljeno. Ja sam krivac. Imao sam utisak da motor imam malo više obrtnog momenta, nego što zaista ima. Zapremina gepeka je 400 litara, jer tako navodi Fiat, u podacaim koje su mu oni dostavili. Ja ne merim zapreminu gepeka, samo navedem fabrički podatak. Testirao sam nedavno 500L 1.3 Multijet, auto je ostavio još bolji utisak na mene, nego benzinac. Nova Škoda Octavia? Dobra kupovina, ali je još nisam testirao, tako da o "konju kojeg nisam jahao" ne želim da sudim....
arrow V. Marković | 08.04.2013.
Test je vrlo dobar, čini mi se da su Vam se potkrale i neke greške: - max obrtni momenat je 127 Nm (ne 137 Nm, kako je navedeno na kraju teksta) - veličina prtljažnika je 343l, 400l se dobija kada se zadnja sedišta pomere za 10cm napred, ali tada se značajno gubi prostor za noge na zadnjoj klupi - NCAP Child occupant rezultat je 78%, a ne 89% kao što ste napisali I sam ozbiljno razmišljam o kupovini ovog auta, veoma mi se dopada. Probao sam verziju sa 1.4 motorom, ali moram priznati da mi je delovao vrlo tromo (vozim Clio II 1.2 16V i očekivao sam barem iste performanse). Možda mi je utisak pogrešan, ne znam ima li smisla razmišljati o 1.3 JTD motoru, s obzirom da prelazim 10.000km godišnje, uglavnom po gradu? U toj verziji 500l košta 12900 ili 13750 eura, dok se za 13.000e može uzeti nova Octavia 1.2 TSI, možda je to bolje rešenje za porodični auto, šta mislite?...
arrow Aleksandar Todorović, urednik portala Superauto.rs | 07.04.2013.
@Zoran. Gospodine, kao što vidite vaš komentar je objavljen, i biće objavljen svaki komentar, svako pitanje svih ljudi dobre volje, dok sam ja urednik ovog sajta. Dalmacija ima rejting kakav ima, kolege iz Zagreba se često vraćaju sa Dalamacije sa razbijenim staklima jer imaju ZG tablice. Verujem da bih ja sa BG tablicama bolje prošao. Ovaj sajt nije mesto za politiku, ali nas život primorava na to. Znate i sami da ljubav i poštovanje ne vredi forsirati. Ja sam voleo Murter, Tijesno, Šibenik. Sad sam "kriv" jer na mom automobilu stoje BG tablice. Fiat 500L je proglašen nazbezbednijim automobilom u svojoj klasi, od strane EURO NCAP asocijacije. Euro NCAP nije u Srbiji....
arrow Zoran | 06.04.2013.
Pa auto nije loš ali ipak malo pretjerujete koliko je dobar a pogotovo kad ga uspoređujete sa drugim autima.Pozdrav iz Hrvatske. PS.Moram reagirati da nije lijepo da se na ovom forumu Dalmacija spominje u negativnom kontekstu od strane g.Todorovića pa makar u šali jer će ljudi krivo shvatiti. Mislim da će ovaj komentar ipak biti obrisan....
arrow Zorro, Ниш | 23.03.2013.
С обзиром да је управо изашао 1.6 дизел мотор по врло повољној цени и условима кредитирања, било би супер упоредити моторе и навести све мане и предности дизела и бензинаца. Биће пуно купаца овог аута у скоријој будућности код нас. Један такав преглед би био од непроцењиве користи при куповини. Свака част аутору на овом тексту....
arrow Aleksandar Todorović, urednik portala Superauto.rs | 20.03.2013.
@Nemanja. Uvaženi g.Nemanja, za sada nema najava da će FIAT kupcima u Srbiji ponuditi dužu garanciju, zadovoljni su sa prodajom automobila kod nas....
arrow Nemanja | 20.03.2013.
Da li postoje naznake da ce Fiat povećati garanciju?...
arrow Aleksandar Todorović, urednik portala Superauto.rs | 18.03.2013.
@Katarina. Uvažena g.Katarina, čim dobijem neki info od FIAT-a, ja ću ga objaviti na sajtu....
arrow Katarina | 18.03.2013.
G.Todorovicu,gdje mogu da zakazem probnu voznju kao i da kupim ovaj auto u Crnoj Gori?...
arrow Lj.Crnogorcic VULKO-CRG | 18.02.2013.
Sve iskrene cestitke na iscrpnim tekstu,slikama,detaljima....Godinama vozim fiate i nikada nisam imao nikakav problem ali sam sve servise redovno obavljao kod Vesic-fiat u Obrenovcu. U martu ove godine, na salonu automobila ocekujemo da jedan fiat 500L obojen u VULKO boje stigne i kod nas u Obrenovac. Vec sam imao prilike da provozam oba motora, 1.4 i 1.3mjtd pa stoga imam potpuno isto misljenje kao i Vi. Pratim razne auto-moto casopise i citam razne tekstove ali Vi ste Vas posao uradili fenomenalno. Bravo.......VULKO-CRG Obrenovac...
arrow Miloš Jovanović | 09.02.2013.
Već skoro mesec dana razmišljam da li da kupim Fiat 500L ili ne. Nekoliko puta sam išao kod par dilera u Beogradu, dva puta zakazivao probnu vožnju, dva puta vozio, benzinca i dizela, ali to je sve bilo po 20-ak, minuta, nisam vozio auto po autoputu, ono maksimalno do 80 km/h. Primetio sam Fiat 500L jako dobro koči, da je volan ekstremno lagan, mada mi to ponekad i smeta, ali moja petočlana porodica u ovaj auto može da se smesti. Gledali smo i znatno jeftiniju Fiat Lineu, ona je duža, ali nudi nećete mi verovati primetno manje mesta. Meni treba zapravo auto i za grad, i za prevoz robe (imam butik), a kada se obore sedišta u 500L gepek nije uopšte mali, naprotiv, a treba mi auto da odem na planinu, more, oblazak robbine itd. Puno putujem, 40,000 km godišnje, pa moram da kupim nov auto. Čitao sam komentare po forumima o Foatu 500L, i tu sam naišao samo na pljuvanje, i pljuvanje, ostao sam zatečen. Ostali testovi ovog automobila na našem jeziku mi nisu dali odgovor na moja pitanja, ali vaš fenomenalan tekst to jeste. Zato samo mogu da vam kažem: bravo g.Todoroviću, pišete tako da može svako da vas razume, i pišete tako da čovek odmah shvati o kakvom je automobilu reč. Testirajte i dizel 500L ako je ikako moguiće. Ja sada znam koji auto kupujem na sajmu automobila. Miloš Jovanović....
arrow Aleksandar Todorović, urednik portala Superauto.rs | 09.02.2013.
@Nikola Radojkov. Uvaženi g.Radojkov hvala vam na lepim rečima. Zbog takvih kao što ste vi gledam da svaki test, i tekst koji pišem radim maksimalno objektivno, nepristrasno i profesionalno. Danima, i danima sam vozio Fiat 500L, po snegu, ledenoj kiši, pod punim gasom, po magli, po planinskim putevima, Beogradu, i ja sam ostao zatečen koliko je to dobar automobil. U proseku, moji opise ne odskaču puno o prosečtnih evropskih testova,ali kod ovog modela to nije slučaj, jer su novinari u EU prestrogo ocenii 500L. Ja ne razumem narod u Srbiji, koji gotovo "mrzi" 500L i uspeh Fiata i prethodne Vlade Srbije, koja je to realizovala (1/3 fabrike u vlasništvu države). Što se tiče rubrike Pitali ste, ovaj posao radim gotovo jednu deceniju, i to je nešto najuspšnije u mojoj karijeri. Ali su se moji odgovori mnogo menjali u tom periodu. Shvatio sam da preko 90% pitanja dobijam od čitalaca koji uopšte ne kupuju automobil (ali im odgovaram, jer ima onih koji kupuju, a ne žele, ili ne znaju kako da sroče pitanje). Bar 2/3 čitalaca nije zadovoljna mojim odgovorom, iz prostog razloga, što sam im argumentovano objasnio da su napravili pogrešan izbor (a to opet ne činim samo zbog njih, jer oni ć ipek kupiti ono što su rešili), i time im inderkeno rekao "da se nedovoljno dobro razumeju u automobile". Valjda je poenta, da novinari koji imaju mogućnosti da danima voze različite modele, te modele kupcima, čitaocima uporede? Na žalost, Srbi jako loše koriste Google, i to je problem, zato i dobijam nebulozna pitanja, ali meni je žao takvih ljudi, i ja gledam da im pomognem, jer šta im je alternativa, da doju pogrešan savet da nekim od foruma? Nonsens je da moje savete najviše cene lekari, profesori, inženjeri, i oni sa mnogo vozačkog iskustva, a najmanje oni bez njega. Najbolji kompliment koji sam dobio u životu od proslavljenog automobiliste Pavla Komnenovića je bio: ti se Todoroviću za razliku od drugih novinara "pomalo" razumeš u automobile. Zbog toga se trudim da budem skroman, ali zaita nije teško napisati najobjektivniji test u Srbiji, kad većina novinar mora da piše onako kako im urednici "diktiraju". Ja sam sam sebi urednik, pa nemam tih problema, ali imam problema sa komercijalizacijom sajta. Osim toga, ja sam zaljubljen u svoje automobile, i posao koji radim. Hvala svima na komentarima, kakvi god oni bili....
arrow Nikola Radojkov | 09.02.2013.
Poštovani gospodine Todoroviću, test je fantastičan.Jako lep opis svih važnih detalja koji opisuju automobil. Ovaj test je ne samo opis Fiat-a 500L već i smernica šta treba gledati pri kupovini novog automobila. Na test vožnji od pola sata je nemoguće shvatiti da auto koči 100-0 km/h za 36 metara što je fantastično ako se ne varam to je rezultat jednog porschea 911 od pre 15-ak godina kad sam spavao sa časopisima o automobilizmu). Dalje, nemoguce je utvrditi da je auto tih na 130 kmh a to mnogo znači, upravo su to detalji koji se utvrdjuju naknadno po kupovini a tad je kasno...Muka mi je od ljudi iz moje okoline i uopšte neinformisanosti tzv "stručnjaka" koji mi kažu da je Fabia bolja od VW Pola a pritom je jeftinija a nikad nisu čuli za NCAP, dB u kabini (izolaciju), zaustavni put, polozaj za volanom,informacije sa upravllaca,duzinu sedalnog dela sedista itd..Pritom to tvrde sa takvim ubedjenjem a nisu ni seli u pomenute automobile a kamoli ispitali sve cinjenice..Meni se licno ne svidja dizajn 500L barem za sad(o ukusima nikad ne treba raspravljati) ali kako sam postao porodican covek,ova vrsta automobila mi je sve interesantnija(Trenutno vozim Alfu 147 jtd u koju nemam pojma kako cemo se sledeceg leta spakovati za more sa 2 deteta od 5 i 1 godine :).Takodje mi je muka od sveznalica koji smatraju da se automobili kupuju po sistemu koliko evra po duznom metru pa navode sta se sve moze kupiti za novac koliko kosta 500 L a pri tom nit znaju koji su konkurenti 500L,nit znaju cene konkurencije nit znaju za sve ove fantasticne cinjenice i prednosti 500L koje ste u tekstu naveli... Takodje smatram da u rubrici Pitali ste ... nema potrebe da odgovarate ljudima koji u doba interneta pitaju da li je istina da je Renault Clio nebezbedan i da li truli brzo !!!??? Osim zaista iskrenim ljudima koji nisu upućeni i traže Vašu pomoć i zaista kupuju automobil.. Izvinjavam se čitaocima i autoru teksta na opširnijem izlaganju, još jednom želim da pohvalim test i tekst i da potvrdim da mi ovaj sajt stoji u Bookmark listi i na komjuteru i na telefonu što je potvrda Vaseg odlicnog rada g.Todoroviću... U išcekivanju sledećih testova i odgovora na nasa pitanja, veliki pozdrav. Nikola Radojkov...
arrow Jova Ilić | 07.02.2013.
Fiat 500L je pre svega jedan prelep miniven, ko voli lepe automboile, i ko voli Fiat voleće i 500L. Imao sam prilike da ga na kratko probam. Motor 1.4 bi mogao da bude malo snažniji, lepo vuče, ali kada su kritične situacije prilikom preticanja gubi pomalo dah, pa čovek mora da bude obazriv, mislim da je bolja kupovina dizel motor, ovaj 1.3 multijet, ali je onda cena baš jaka. Ovo nije jeftin automobil,ali je ovo jedna jako kvalitetno urađen miniven. Tekst je jako realan, i bojektivan, to moram da vam priznam i napisani test odslikava pravu sliku o ovom vozilu. Pozdrav redakciji, najbolji ste....
arrow Darko | 02.02.2013.
Jako dobar tekst, i jako lep automobil, ja se nadam iskreno da je Fiat jako kvalitetno napravio ovaj auto. Ima sam Stilo, a pre toga Tipo, dobro su me služili, uz sitnije kvarove. Sa motorima, oba benzinci nisam imao problema. Sad planiram opet da kupim benzinca, jer kola vozim vikendom do placa, leti na planine, more, oko 10,000 km godišnje. Mislim da se meni ovaj 1.3 Multijet ne isplati. Čitao sam i tekst vaš o novom Cliju 4, meni se čini da mi 500L mnogo više odgovora, znam da nisu ista klasa, ali ste jako puno hvalili i jedan i drugi. Fiat jeste malo skuplji, ali "malo" je i veći. Gledao sam juče u salonu jedan, i oduševljen sam, dobro ste napisali: bez probne vožnje čitanje teksta nema puno smisla (mada ja mislim, da ste ga toliko dobro opisali, da itekako ima). Pozdrav redakciji, samo tako nastavite....
arrow L.K. | 31.01.2013.
Vozio sam se skoro, istina kratko u ovom novom 500-L. Fin je i udoban auto, za mene blago pozitivno iznenadjenje . Mana su mu slaba medjuubrzanja i prednja maska koju je bas ruzna. I prednji deo je nesto mnogo skra'en. Ali ipak vi[e nego solidan automobil....
arrow Boki | 30.01.2013.
Kao neko ko je imao prilike da vozi i učestvuje u realizaciji baš ovog modela 500L samo da napomenem da ste ga opisali baš kao što bih ga i ja opisao. Poenta koncepta 500L je bezbedan i prostran auto za 5 odraslih osoba uz najminimalniju potrošnju. Zato su i motori relativno slabašni. Da ne pominjemo najminimalniju moguću kintu za registraciju i dobili ste privlačan, prostran i bezbedan auto koji je relativno jeftin za održavanje. Naravno da nije za ludovanje po auto putu. Takvi vozači kupuju aute od 200+ KS. Nije Volvo XC90 ali završava posao. Uz to dizajn je stvarno svetski....
arrow Sloba | 30.01.2013.
Sasvim pristojna cena za ovakav auto. To što su u Srbiji male plate ili je Fiat kao brend na niskim granama ili većina ljudi ceni VW i ostale nemačke brendove, to je potpuno duga stvar. Kvalitet se plaća. Bravo za tekst....
arrow Srbin iz Milana | 30.01.2013.
Kad se slože Srbin i Italijan onda kao rezultat ispadne ovo malo remek delo. Ili bolje rečeno - spoj italijanske pameti i srpske snage. Baš mi je drago i zbog Fiata i zbog bivše Zastave....
arrow SUPERAUTO.RS | 30.01.2013.
@Pedja. Hvala svima na komentarima, i pozitivnim, i negativnim. Što se tiče pitanja Pedje, odgovor je kratak: možete doplatiti za panoramski krov, uskoro stiže snažniji turbo dizel od 1,6 litara, ali i veoma snažni 1.4 Turbo benzinac, tako da će paleta motora biti mnogo bolja....
arrow Pedja | 30.01.2013.
Postoji li mogucnost da izadje verzija sa panorama krovom i nekim jacim motorima tipa 1.6 ili 2.0...
arrow Marinkovic B. | 30.01.2013.
Definitivno najbolji test Fiata 500 L koji sam pročitao, a bilo ih je dosta. Svaka čast uredniku, gotovo ste me ubedili da ga pazarim što realno i nije nemoguće jer sam ovu godinu obeležio kao prelomnu za kupovinu novog auta, posebno jer nas čeka prinova. Vidim po vrlo dobrim ocenama da Vam se auto svideo. Sjajan test, još bolji sajt. Samo napred....
arrow Vlada_B.brdo | 30.01.2013.
Znajući kvalitet Fiatovih automobila u zadnjih 15-ak godina (i sam sam vozio Punta, Bravo, Stilo) nešto baš sumnjam da su ovog puta napravili vrhunski auto. Paleta motora je smešna....
arrow Žile | 30.01.2013.
Verujem da je kvalitet izvrstan kako ste i napisali. Znate li zašto je kvalitet Fiat 500L tako dobar? Ugrađuju se samo odlični delovi, kontrole su RIGOROZNE. Znači,kontrole nisu stroge ili prestroge, RIGOROZNE su, kao da se pravi svemirski brod a ne auto. Znam dosta ljudi koji rade kod komponentaša. Odličan test, pozdrav redakciji....
arrow Mladen | 30.01.2013.
Jako lep tekst o jako lepom automobilu. Imao sam prilike da napravim kraću test vožnju, auto klizi po putu, to nisam očekivao od Fiata. Enterijer je nešo izuzetno dobro, daleko iznad onoga što je Fiat do sada pravio. Ja sam zapenjen koliko je 500L dobro napravljen. Svaka čast Fiatu....
arrow Filip, Beograd | 29.01.2013.
Zanimljiv tekst, koji je meni došao u pravo vreme, jer do kraja marta planiram da kupim sebi novi auto. Do sada sam vozio staru Merivu 1.7 DTI, auto je bio OK, ali turbina je počela da zeza, i još neke stvari, napunio je auto 10 godina pa sam ga prodao. Naravno, prvo sam otišao do Opela, vidim cena za novu Merivu je 13.450 evra, odem u salon, daju mi popust na nju od 350 evra, ja se oduševim, kažem eto Fiat 500L je 15,000 evra (i njega sam gledao), medjutim odna sledi šok. Meriva ima samo 2 vazdušna jastuka, pa čekajte ljudi, to je sramota! Pitam jel mogu da dobijem Merivu 1.4 100KS al da ima 6 jastuka jao 500L, i felne 16-ice, kao 500L, kažu u Komnenović autu može,cena vam je 15,300 evra, a 500L je 14,990 evra i ima malo više opreme. Pa čekajte sada, kako je Fiat skup kad mi ostaje 1,300 evra. Ljudi, ja ću 95% da kupim Fiat, a vi pišite ovde da je skup, dajte još više para za Opel, Ford B-Max sam takođe gledao motor 1.4 90 KS, kad uzmem sve što ima Fiat, cena je preko 15,000 evra, a plus mi se ne dopada dizajn auta. Ne znam kako ljudi mogu da pišu da je 500L skup a nisu uporedili opreme i cene....
arrow Mićko | 29.01.2013.
Vozio sam novi 500L i mogu reći da nisam baš impresioniran. Dizajn spolja je ok, iznutra naprotiv, nedovoljno atraktivan za moj prefinjen ukus. Jeste prostran ali šta vredi kada konkurencija nudi više. Ne znam takodje kolko ce da drži cenu za 5-6 godina. Kada bi malo spustili cenu imao bi prodju. I da, slažem se da im je marketing katastrofa....
arrow Mladen, Kragujevac | 29.01.2013.
Ceo Kraguejvac je ponosan na Fiat 500L, ko nije taj jedan veliki "idiot". Italijani su zadovoljni kvalitetom, a kako i ne bi kad ja auto napravljen boli glava. Mi imamo problem da izvezemo taj auto onoliko koliko možemo, nemamo dobre pruge, nemamo izlaz na auto put, vozači kamiona bez ikakve potrebe gube vreme, umaraju se, i komplikuje se transport, svakog dana idu ture iz fabrike za Nemačku, Francusku, Italiju, auto se kupuje u Evropi. Meni je samo žao što su naše plate tako male, da neke ljude "iritira" cena, ali prošetajte do bilo kog drugog salona, tražite da auto ima alu felne, start i stop sistem, dobru muziku, dakle preskočite osnovnu opremu, i pogledajte koliko košta. Nemojte da poredite ceed sa ovim Fiatom, poredite ga sa Bravom, jer je 500L miniven. Vozio sam 500L i mislim da je ovaj motor 1.4 sasvim ok, ne mogu trenutno da ga kupim, ali ako budu manje kamate kod banaka kupio bih ga, meni visina kamate smeta, a ne cena vozila koja je korektna, pa ovo je novi model, na popustu su kola koja ne mogu da se prodaju, ili koja se prodaju 5 godina. Pozdrav redakciji, jer sam ponosan i na Superauto.rs, najbolji ste na Balkanu....
arrow Milan | 28.01.2013.
Dosta korektno uradjen ovaj Fiat, medjutim nikako ne mogu da "svarim" instrument tablu sa tom belom bojom i ručicu menjača, koja izgleda kao da izbija iz poda, sve oko nje je nekako previše prazno. Ponuda motora je KRIMINALNA, pa kad još vidim cenu, ma nema sanse da za tako slab motor dam tolike pare, pre cu uzeti novi Ceed 1.6 GDI i na autoputu cu se osecati sigurno u svakoj situaciji, plus je Ceed mnogo lepsi, nekako napucaniji, misicaviji, kao da je izliven iz jednog dela. G.Todorovic je toliko nahvalio taj 1.6 motor u modelu i30, da me je ubedio da na test umesto dizelasa uzmem bas njega....
arrow Leo | 28.01.2013.
Meni je Fiat 500L skroz simpatičan i nekako mišićav....
arrow Dejan - Kraljevo | 28.01.2013.
Hvala bogu da se neko dosetio da daje konkretne ocene raznim modelima automobila prilikom testiranja. Baš kao što to rade najbolji evropski sajtovi. Nisam ni sumnjao da cete kao naj srpski sajt, Vi biti prvi koji ce krenuti sa ocenjivanjem. Svaka čast. Nama čitaocima, tj. potencijalnim kupcima je ovo od neprocenjive koristi. Sto se Fiata 500L tice niste u boljem momentu mogli da ga prikazete. Upravo tragam za savrsenim vozilom za svoju petoclanu prodicu i milsim da ce mi u svemu odgovarati. Posebno me raduje cinjenica da ste mu dali za bezbednost 9, jer ipak to je najbitniji faktor kod svakog auta. Dizajn je sjajan, a ostalo cu morati sam da potvrdim prilikom test voznje. Nadam se da Fiat sprema neka iznenadjenja poput kvalitetnijih popusta za sajam. Moram da primetim da im je reklamna kampanja za ovog novog Fiata 500 L nikakva. Gde su reklame, bilbordi, baneri, tekstovi......
arrow A.O.L. | 28.01.2013.
Uživo Fiat 500 L zaista moćno izgleda. U prvi mah sam pomislio da se radi o Mini Morisu, ali je usledilo vrlo prijatno iznenadjenje kad sam shvatio da je to u stvari novi Fiat 500L. Zaista šteta što zbog cene ne mogu da ga priušte prosečni srpski kupci . Ja da imam 16.000 evra pazario bih manju Mazdu 3 ili Ford Focusa. Baš sam iznenadjen pozitivnim kritikama na račun ovog modela. Svaka čast Kragujevčanima....
arrow Aleksandar Todorović, urednik portala Superauto.rs | 28.01.2013.
@Igi. Hvala svima na komentarima. Venga i Hyundai ix20 nisu ozbiljna konkurencija za 500L, ne radi se samo o tome što su to kraća vozila, sa manjom visinom, već zato što nude osetno manje mesta za putnike, posebno na zadnjem sedištu. Fiat 500L je daleko bolji i komforniji od pomenutih korejskih automobila, tako da ih nisam ni spominjao u tekstu, a jeftiniji jesu, i trebaju da budu. Venga inače dobro koči, treba joj samo 38 m da se zaustavi pri brzini od 100 km/h. Zaustavni put kod 500L od 36 m je izmeren sa letnjim pneumaticima. Ako ne verujete meni, možda poverujete nemačkim novinarima, redakciji u kojoj VW i Škoda moraju uvek da pobede testovima. Ovo je link: http://www.autobild.de/artikel/fiat-500l-test-3693235.html...
arrow igi | 28.01.2013.
Šteta što ga autor nije uporedio sa još dva jaka takmaca u toj klasi: Hyundai ix20 i Kia Venga. Koji su, ako ništa drugo, jeftiniji. Zapravo su i ostali konkurenti jeftiniji, ako uzmemo u obzir motore i opremu. Inače me čudi da mu je kočioni put svega 36 metara? Nešto tu ne štima, obično je u koj klasi putanja kočenja 40-45m. Sve u svemu, drago mi je da imamo konačno konkurentan automobil u proizvodnji, nadam se samo daljem proširenju segmenata....
arrow Nikola | 28.01.2013.
Meni se više dopada manji Fiat 500, ovaj mi izgleda kao "naduvani" model 500. Fiat izgleda ne pravi više samo jeftina kola, sada prave i fensi miniven, šta znam, meni je ovaj preglomazan....
arrow Mihajlo | 28.01.2013.
Kad sam ga prvi put video na internetu nisam bio mnogo odušvljen, ali kada sam ga ugledao u salonu, moja prva reakcija je bila vauuuu. Znam da o ukusima ne vredi raspravljati, ali auto je lep, i vrlo originalan, niko ne pravi ništa slično. Meni je Mercedes C klase lepoši, ali ovo je miniven, koji je jako dobro napravljen. Nije mnogo ni skup, Meriva 1.4 osnovni motor košta više od 14,000 evra, a mislim da je 500L ipak malo bolji auto....
arrow Branimir, Vršac | 28.01.2013.
Imao sam prilike da se provozam do Subotice u ovom novom Fiatu. Neverovatno kako je udoban. Ruku na srce, dizajn jedva zaslužuje prelaznu ocenu, prednja maska je iritirajuće ružna, ostatak tela je ok. Sve u svemu solidan auto, sa iznenađujuće jakom cenom. Ipak Fiat ne predstvalja krem evropske auto industrije. Cena od 11.500-13.000 evra bi bila baš odgovarajuća i za srpski i za evropski džep. Konkurencija nudi više za sličan novac....
arrow Nenad, Karaburma | 28.01.2013.
Nego šta nego pravimo bolja kola od Slovenaca, i tek ćemo da pravimo bolja, čekajte kad dođu još neki modeli. Slovenci prave Twingo i stari Clio ako se ne varam, a mi najbezbedniji auto u klasi 500L, fala bogu i da nas malo sunce ogreje. Autor je zaboravio da napiše da pravimo i bolja kola od Hrvata. Šalim se malo naravno. U stvari, prave oni neke električne automobile koliko znam, ili bar pokušavaju, uostalom pravićemo i mi hibridni 500L za koju godinu. Veliko hvala velikom Fiatu za ovaj model....
arrow Milorad, Jagodina | 28.01.2013.
Ponos Srbije bre nego kako! Još mi je draže što je to napisao g.Todorović, koji je naš najobjektivniji novinar. Tekst je jako detaljan. Hvala vam i što ste uslišili moju molbu i testirali 500L, mislim da sam bar pet mejlova poslao sa tim zahtevom. Čekanje se ipak isplatilo. Pozdrav iz Jagodine kompletnoj redakciji....
arrow Miki | 28.01.2013.
Vozio sam novi 500L sa motorom 1.4, auto je bre ljudi jako tih i udoban, ne možete da poverujete kako su ga dobro utegli, nema "cvrčanja" plastike, kao što smo to kod Fiata navikli. Jako dobar auto, samo bih poželeo da je malo startniji, mislim da je 1.3 Multijet bolji izbor, mada ni on sa 85 KS ne "pršti od snage". Uprkos prosečnom motoru, planiram da ga kupim, jer je stvarno poseban "autić"....
arrow Željko, NS | 28.01.2013.
Bravo, bravo i bravo! Čestitke za tekst, nisam imao prilike da pročitam bolji tekst o Fiatu 500L, od sada sam vaš redovni posetilac sajta, čisto da znate, od mene imate desetku. Željko, Novi Sad....
arrow Vlada Milić | 28.01.2013.
Svaka čast g.Todoroviću na ovom tekstu, sjajsni ste! Svaka čast i Fiatu, mislim da su nam stvarno dali ono najbolje što su imali. Tri puta sam čitao tekst, ponosam sam ali zaista što se ovo "čudo" pravi u Kragujevcu, a skoro su mi suze pošle na oči kada sam pročitao da se konačno u našoj Srbiji prave kvalitetnija kola nego u Sloveniji. Hvala i Italijanima, što su imali poverenja u nas, verovatno više nego mi sami. Fiat 500L je prelep, i ako budem mogao, kupiću ga jednog dana, makar polovnog....
arrow Mile Jović | 28.01.2013.
Hvala vam g.Todoroviću na ovom jako detaljnom, i lepom tekstu, nisam imao prilike da pročitam bolji tekst o našem Fiatu 500L. I još nešto, da znate da ću zakazati test vožnju, i da ću proveriti sve što st napisali....
 

POŠALJITE KOMENTAR

Molimo vas da se pre unosa komentara upoznate sa Opštim pravilima korišćenja portala SUPERAUTO.RS  kao i sa posebnim pravilima za komentarisanje tekstova.

Smatramo da ste slanjem komentara saglasni sa gore navedenim pravilima. Objavljeni komentari nisu stavovi redakcije.

Kratka uputstva za komentarisanje:

  • Komentarišite temu o kojoj je reč u članku i sam članak a ne komentare drugih.
  • Kada komentarišete auto salone uradite to samo na osnovu sopstvenog iskustva. Nemojte prenositi iskustva trećih lica.
  • Nemojte psovati, vređati i iznositi neistine..
  • Nemojte koristiti sva velika slova pošto se to u internet komunikaciji smatra kao vikanje.

 

Portal zadržava pravo moderacije pre objavljivanja svakog komentara, i pravo da ne objavi komentar.

 
Ostali tekstovi u kategoriji Testovi
01.04.2014.

Superauto Test - MTM Audi RS6 Clubsport: Đavolja posla!

4

Kako drugačije nego “đavolski” okarakterisati automobil čiji V10 biturbo motor naprosto puca od snage i ispod haube krije pravu ergelu od čak 742 “konja” (u vreme testa), automobil koji i pri samoj pomisli na pedalu gasa, ubrzava kao da sutra ne postoji, a...

20.03.2014.

Superauto Test - Nissan GT-R vs MTM Audi R8 GT3-2: Sudar titana!

10

Pre gotovo četiri godine, imao sam priliku da po drugi put posetim poznatu nemačku tjuning kompaniju MTM (Motoren-Technik-Mayer) koja se nalazi u Wettstettenu, mestašcu u blizini Ingolštata, a koja se specijalizovala za prerade automobila iz Volkswagen grupacije. No...

13.03.2014.

Superauto Test – Opel Adam GLAM 1.4/100: Forma ispred svega

6

Ako se i za jedan automobil može reći da je rodonačelnik modernih „funky“ ili „lifestyle“ automobila, onda je to svakako MINI hečbek. Predstavljen krajem 2000. godine, uveo je nove vizuelne standarde, ali pre svega na scenu vratio davno zaboravljenu važnos...

24.02.2014.

Superauto Test – Honda CR-V 2.0 i-VTEC Black Edition: Imperija uzvraća udarac!

9

Pre nešto više od četiri meseca, na testu smo imali novu generaciju Hondinog kompaktnog SUV-a CR-V, prema kojoj smo nakon višednevnog druženja, stekli određene simpatije, uprkos nekim “bubicama” koje su se objektivno mogle izbeći, kao i pored činj...

14.02.2014.

Superauto Test – Toyota Corolla 1.6 Valvematic: Druga strana medalje

8

Ako se za neki model može reći da u najboljem svetlu predstavlja japanskog proizvođača Toyotu, onda je to svakako izuzetno popularna Corolla. Ono što je za Volkswagen model Golf, odnosno za Hondu njen Civic, to je Toyoti Corolla, koja svoje korene vuče još i dublje ...

30.01.2014.

Superauto Test – Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic: Razumna odluka

15

Tržišni život modela Auris počeo je 2006. godine kada je Toyota odlučila da “razdvoji” svoj najuspešniji model Corolla na dve potpuno različite karoserijske verzije, i time tržištu ponudi gotovo dva različita modela – limuzinu koja je nastav...

09.01.2014.

Superauto Test – Mazda3 Sedan G120: “Trojka” umesto “zakucavanja”!

20

Zvuči gotovo neverovatno, ali je dugo najavljivana i još duže iščekivana, nedavno predstavljena Mazda3, u suštini, tek druga generacija na “porodičnom stablu” ovog, najpopularnijeg Mazdinog automobila, nakon legendarnog modela “323”! P...

25.12.2013.

Superauto Test – Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT 4WD: Na pola puta...

10

Ohrabren velikim, a može se reći čak i pomalo neočekivanim uspehom koji je doživeo model SX4, Suzuki je odlučio da ode i korak dalje u proširenju game i „zatvaranju rupe“ koja trenutno postoji u ponudi između pomenutog SX4, kao kompaktnog crossovera C segmenta ...

18.12.2013.

Superauto Test – Mazda6 2.0i/145: Alternativno rešenje

11

Pre skoro pola godine, po prvi put smo vas bliže upoznali sa novom generacijom Mazdine limuzine “6”, i pri tome, priznajemo, ostali zaista impresionirani onim što nam je “Šestica” prikazala tokom višednevnog druženja. Ne samo kada je u...

03.12.2013.

Superauto Test – Opel Cascada 2.0 CDTI: Snežna kraljica

5

Da li ste primetili kako su u poslednjih desetak godina, čak i pre nailaska crnog perioda u prodaji vozila, kabrioleti nekako “ispali iz milosti”, barem kada je u pitanju evropsko tržište? Da, Evropa nikada i nije bila nešto “luda” kada su u ...

13.11.2013.

Superauto Test – Škoda Rapid 1.2 TSI/105: (Ne)pristojna ponuda

18

Škodin model Rapid, iako relativno nov na tržištu, svakako ne predstavlja nepoznanicu, čak ni na našim prostorima, pre svega zahvaljujući velikoj popularnosti, kako modela, tako i samog češkog brenda, a sa osnovnom verzijom, pogonjenom benzinskim 1,2-l...

06.11.2013.

Superauto Test – Jeep Wrangler Unlimited 2.8 CRD Rubicon: Kocka je bačena!

5

Ako je verovati legendi, ali i Gaju Sutoniusu Trankvilisu, rimskom istoričaru tog vremena, čuvene reči iz naslova ovog teksta, koje su tokom vekova, postale sinonim za dostizanje tačke bez povratka, izrekao je, niko drugi do veliki Gaj Julije Cezar, u trenutku kada je preš...

30.10.2013.

Superauto Test – Opel Corsa 1.2 Color Edition: Crno-beli svet

6

U poslednjih dvadesetak godina, na automobilskom tržištu se pojavilo relativno malo modela, odnosno njihovih generacija, koje su i pri kraju svog „tržištnog života“, mogle da se pohvale gotovo jednakom atraktivnošću i interesovanjem kod kupaca, ka...

21.10.2013.

Superauto Test – Škoda Citigo 1.0 MPI/60: Praktični zvrk ili skupa igračka?

10

Češki proizvođač automobila Škoda, odavno je prestala da bude „socijalni“ brend kojem je primarni cilj što veća motorizacija društva, uz poneki „izlet“ iz strogo utilitarnog u do juče nezamislivi svet luksuza i „lifestylea...

13.10.2013.

Superauto Test – Honda CR-V 2.2 i-DTEC: Kao riba u vodi

9

Američki ukus oduvek se razlikovao od onog koji se neguje na Starom kontinentu. Bilo da je u pitanju muzika, kinematografija, pa čak i neke tehničke “novotarije”, u koje svakako ubrajamo i automobile. Ako igde postoji veća razlika u ponudi modela, to je između evropsk...

07.10.2013.

Superauto Test – Fiat Doblo Combi Maxi 1.6 MJT: Dobitna kombinacija

4

Italijanski FIAT se tokom višedecenijskog prisustva na ovim prostorima, praktično „odomaćio“ kod prosečnog srpskog kupca, te njegove modele gotovo da nije neophodno nešto posebno predstavljati... Počevši od putničkih, uglavnom manjih, gradskih, al...

29.09.2013.

Superauto Test – Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4: Produžena, sa puno šećera!

3

Nakon nekoliko godina stagnacije i “balansiranja” sa već postojećim modelima u periodu najvećeg naleta ekonomske krize, kompanija Opel je nedavno ponovo prešla u ofanzivu. U iščekivanju nove generacije uvek popularne Corse, koja je u postojećoj formi, ve...

22.09.2013.

Superauto Test – Seat Toledo 1.2 TSI: Favorit iz senke

7

Ako se za nekog evropskog proizvođača može reći da, uprkos dobrim poslovnim osnovama, pa čak i solidnim proizvodima tokom više od pola veka unazad, jednostavno nije imao previše sreće kada je u pitanju imidž, a samim tim i prodaja, onda je to svakako SEAT. Praktično...

15.09.2013.

Superauto Test – Fiat 500L Trekking 1.6 MJT: Varijacije na temu

19

Ubeđeni smo da Fiatov model 500L nije potrebno posebno predstavljati, jer je za proteklih godinu dana od kako se nalazi u prodaji, ne samo kod nas, već i širom sveta, uključujući i tržište SAD, o njemu rečeno gotovo sve. Naravno, nama je ovaj model naročito zanimlji...

08.09.2013.

Superauto Test – Isuzu D-Max 2.5 DC: Velika očekivanja

3

Iako možda nije toliko poznata kao neke ostale japanske kompanije, firma Isuzu svakako nije novitet na globalnom tržištu, budući da je osnovana još davne 1916. godine, a od 1934. posluje po ovim imenom, i bavi se proizvodnjom motornih vozila. Godišnje proizve...

01.09.2013.

Superauto Test – Kia pro_cee’d 1.6 GDI: Korejski tigar

8

Kada pričamo o južnokorejskoj automobilskoj industriji, većini je prva asocijacija proizvođač Hyundai, koji je u proteklih dvadesetak godina, stasao u pravog globalnog giganta, spremnog da se uhvati u koštac ne samo sa američkim, pa i evropskim proizvođačima, već u posledn...

PROSTOR ZA VAŠU REKLAMU



Izrada web sajta